bränsletrycksregulator turbo

• Thread starter Thread starter PD
  • Start date Start date

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
Vart gör ni av returen från bränsletrycksegulatorn och hur ställer man lättast in rätt tryck på regulatorn?

En dräneringspump från turbon typ Mocal kostar ju en slant men nu hitta jag den här som är en tusenlapp billigare, men det står inte mycket om den, vågar man chansa :rolleyes: blir ju jättedyyrt att behöva köpa två :( (http://accessorycatalogue.penta.volvo.se/catalogue.asp artikel nr 843114)

Bifogat

• ojepump-843114.jpg
    ojepump-843114.jpg
    44.8 KB · Visningar: 81
Tänkte väl att jag skulle få nytta av biltemas mätare då när jag köpte den för sisådär 10år sedan :hihi

ok, jag kopplar på bränslepumpen till regulatorn, kör igång kompressorn på tex 1kg och då ska bränsletrycket ligga på 1,1-1,2 :tummenupp bra

Låter som att det är lättast att fixa till en ny kran (elle ja, att lägga slangen över tanken med en bit tejp ner i tanklockshålet skulle ju gå rätt fort oxå :Rockbanan )

PD skrev:
ok, jag kopplar på bränslepumpen till regulatorn, kör igång kompressorn på tex 1kg och då ska bränsletrycket ligga på 1,1-1,2

Det behöver inte vara så komplicerat heller. Ställ in så att du har 0.1 kg vid noll laddtryck, dvs icke-startad motor.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage