Bränsletörst

Alla siffror som nämns för vanliga hojar är egentligen för mycket.

Min bil, Citroen C5 kombi som med 4 personer och packning drar strax över 0.5 liter/mil i 100 och 0,55 blandad lugn körning. Då ska väl inte en hoj (förutom de som är optimerade enbart för effekt såklart) dra mer än 0,25 liter milen vid lugn körning.

Istället för pendelhoj kan man köpa en VW Lupo 3L, den åker man på 0,3 liter/milen med värme och lull-lull.

/ Jens

Det man gör av med på en bmw tjänar man igen på kebab.

Nu är väl inte bränslekostnaden någon större del i hushållskalkylen hur som haver... Dock så för det ju med sig att motorkaraktären är bland de bästa jag träffat på och då har jag även kört en hel drös hojar i samma/sämre/värre klass. :pannkyss

Suzuki GSX250, håller du dig inom hastighetsgränserna (förutom på motorväg) klarar du dig på 0,33 liter per mil :tummenupp Sedan är dom billiga att försäkra och inte alls så dyra i inköp :)

Alla siffror som nämns för vanliga hojar är egentligen för mycket.

Min bil, Citroen C5 kombi som med 4 personer och packning drar strax över 0.5 liter/mil i 100 och 0,55 blandad lugn körning. Då ska väl inte en hoj (förutom de som är optimerade enbart för effekt såklart) dra mer än 0,25 liter milen vid lugn körning.

Istället för pendelhoj kan man köpa en VW Lupo 3L, den åker man på 0,3 liter/milen med värme och lull-lull.

/ Jens

Gissar på att C5:an går på diesel?

Nu har ju soppapriset gått ner igen för stunden men annars ser jag det som en viktig utgift, då jag gillar att mysköra och inte bara ta mig från a-b.
Men sorgligt är det att motorcyklar drar så mkt faktiskt speciellt då inte moderna bilar fått ner förbrukningen nått speciellt heller.

En bekants släkting en äldre herre var så förbannad på Volvo då hans splitternya S70 drack bra mkt mer än hans gamla 144 som han haft sen ny :D

Farsan åker en BMW 650CS och den ligger på 0.3 l/mil och funkar skitbra i stan, faktiskt rolig på riktiga småvägar och funkar på motorväg om man ligger i "bil"tempo.

Ful som satan, men med en MAXförsäkring på 1100 kr hel/hel och 0.3L/mil så är det ju vinst jämfört med att åka kommunalt.

Haha jo Bmw 650cs var ju inte snyggast i klassen vilket ufo :näsblod men trevlig förbrukning.

125a i all ära o den ser väl trevlig ut på bild men jag väger väl en minst 90pannor så frågan är hur snålt småcyklar går med mig på :rofl hehe

Känns som en Drz 400sm är det vettigaste o kanske roligaste valet hittils i min max prismiljö.
Kawa hade en hoj som hetter Klx650r som jag har hört gott om från gruspiskarna men undra vad den drar hmm

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show