Bränslestabilisator - var köpa?

• Thread starter Thread starter Tjita1
  • Start date Start date
Jag brukar inte ha några problem med Miatan i alla fall. Tankar alltid fullt med V-power (98 oktan) hos Shell innan vinterförvaringen, lossar batteriet och ställer in en avfuktare i bakluckan. På våren när jag tar fram Miatan igen startar den direkt, och jag märker ingen degradering i bränslet när jag kör södertörn runt några gånger på fjolårets tank.

Töm tanken och fyll på lite alkylatbensin. Kör sedan en liten stund så att förgasare/insprutningssystem fylls med alkylatbensinen.
Tackar för tipset. Men vad händer då? Blir motorn renare invändigt? Jag har ju inga problem som jag gör nu. Kanske borde jag öppna förgasaren och kolla lite, i vår sen?

Tackar för tipset. Men vad händer då? Blir motorn renare invändigt? Jag har ju inga problem som jag gör nu. Kanske borde jag öppna förgasaren och kolla lite, i vår sen?

Alkylatbensinen åldras inte så snabbt som den nya bensinen och eftersom det inte är etanol i den så är den skonsammare mot munstycken och sånt.

Vanlig bensin är ju inga problem så länge man kör regelbundet men just när fordonet ska stå parkerat är den inte idealisk.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back