Bränslepumpsrelä Fzr 1000 -89

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
Har kommit över en gammal streetfighter som jag har lite problem med.
När jag mäter med mätinstrument på sockeln till bränslepumpen får jag spänning precis som det ska vara(dock bara ca 11,5 volt, trots fulladdat batteri som mäter ca 12.7), några sekunder efter att man vridigt på nyckeln.
Men när jag ansluter pumpen(som förövrigt fungerar som det ska vid tvångsmatning direkt mot batteriet) så klickar det bara konstant i reläet, inte bara dom första sekunderna. Och pumpen går inte alls. Har provat med flera pumpar med samma resultat.

Allt i övrigt fungerar som det ska, bra fart på startmotorn osv.

Är det så enkelt att det är reläet som är trasigt? Kan det bete sig så endast när man kopplar till pumpen?

Tack på förhand!
 
Nyheter
Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Back
Top