Bränslepumpsproblem, CBR 600F-95

Dundermusen

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Haninge
Hoj
Letar
Fick problem med hojen i höstas och som den betedde sig så skulle jag tro att den inte får soppa som den ska.

Till frågan.
Ska bränslepumpen starta direkt när man slår på tändningen?

Jag har spänning fram till relät men inte vidare till pumpen, kopplar jag förbi relät så funkar pumpen.
 
Jag har inte stenkoll på CBR600, men normalt ska ju pumpen pumpa fram soppa när man slår på tändningen. Om det dessutom funkar när du byglar relät så skulle jag sätta en slant på att det är trasigt! Ring www.mcskroten.se å kolla om han har. Kolla på www.bikebandit.com å kolla om det är samma relä till någon annan hoj, vilket det nog med högsta sannolikhet är.
 
När du slår på tändningen skall pumpen bygga upp ett tryck i systemet & lägga av när önskat tryck är uppnått.
Är det redan ett bra tryck, då pumpar den inte.

Gör den inte det, kolla relät till att börja med. Om det är som det skall testa att knacka lite på pumpen samtidigt som du känner på den, kanske den orkar snurra något varv då.

edit, det var en 95'a du hade. Ingen koll på den, ja kan bara F4'n
 
Jag fick tag på ett nytt relä men problemet kvarstår.

Det finns 3 trådar i relät:
1 till pumpen (ingen spänning)
1 från cdi boxen (12v)
1 från tändningslåset (12v).

Sitter det någon typ av styrning av relät i cdi boxen?

Ingen som VET hur relä/pump ska fungera på en CBR 600 -95.
 
Sitter det ett svart plastlock på baksidan av pumpen - skruva av det och sitter det så att säja en brytarspets där som reglerar pumpen så har du hondas jävla mögliga pump.

Det kan gå att få fart på den igen med lite metoder men kolla först om det är den pumpen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top