Bränslepump

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Hej!
Min zx6r 97a har varit seg startad som attan hela tiden,får lov att dra på starten flera sec innan start. Har varit inlämnad på verkstad under veckorna på sommaren men dom har inte hittet felet, Min kommpis och jag hittade felet i går. När man har stängt av hojen så står den och sipprar ut bensin ur huvudmunstycket,nålen. Så den blir sur som satan:) Så vi testade att ta bort slangen från bensin pumpen och då vart det helt tort och den startade fint. När man har tummen tryckt mot bensinpumpens slanginfästning och sedan släpper lite så finns det litet tryck kvar i pumpen. Och nu till frågan ,hur fungerar denna pump,är den igång hela tiden eller används den bara i start ögonblicket ? eller kanske det inte ens är en pump, är det något typ av menbran där inne ? ge mkt tips? vi har då slagit fast att problemet är att den blir sur och därför är segstartad. vi fundrar ju på att om det bildas ett övertryck i flotörhusen efter avstängningen ,från pumpen

bild på pumpen http://www.geting.se/viewimage.php?image=78902-DSC08833.JPG

nu har jag även ringt till en verkstad ,dom tyckte att jag skulle prova att plocka bort pumpen och köra med en flaska som tank,och om den va torr då skulle jag chansa på en ny pump

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...