Bränslepump R1? Hur funkar din?

Men för fan Micke! Diablo vill ju kunna köra gata också :p

Lite snäll får du väl vara :) Det är inte Jalle junk du fixar med nu..

GSXR1100R skrev:
Kl 17.20 idag påbörjas operation strippa kabelstammar, jag kopplar förbi tändningslås/startspärrar och annat skit, när jag är färdig kommer den inte att kunna brukas i trafik, banräcers ska gå på bana och inte i trafik.

Passa dig så att inte garagedörren "råkar" gå i baklås... med oss två ensamma därinne :brynad

Ze case is sölved, zere was ein falsech contact in der tot mans gripf, unt nau ze motorrad funktzionert super.

/J.Clouseau

Bifogat

• clouseau.gif
    clouseau.gif
    10.3 KB · Visningar: 111
Fan va duktiga ni är! :tummenupp Kul att se att problemet är löst! :rock
Må diablos hoj rulla många problemfira mil nu... :cool:

CorbenDallas skrev:
Fan va duktiga ni är! :tummenupp Kul att se att problemet är löst! :rock
Må diablos hoj rulla många problemfira mil nu... :cool:
Problemfira :öl hhohohoh muahahahah, Diannabolo sitter nog hela natten i sitt garage och luktar på förgasarna

Alltså... jag förstår mig inte på den där GSXR1100R. Först insisterar han på att få vara ensam i garaget, efter en stund frågar han om jag har drulleförsäkring...när jag svarar "nej" rusar han bara iväg utan att säga hej. Dessutom glömde han kvar sitt specialelfelssökarverktyg i treans cylinder (ja, han kallade verktyget så, se bild) Med den kunde man fixa allt, sa han :p

Bifogat

• fixarallt.jpg
    fixarallt.jpg
    18.7 KB · Visningar: 84
Last edited:
Säljes
Garanterat motordödande dödmans-grepp. Högstbjudande. Se bild.

Skämt åsido, såhär ser boven ut. Jag och min stolthet har lite svårt att acceptera att den här brytaren verkligen kan ge ett sådant felsymptom, men nu funkar hojen iallafall. Det går bra att varmköra den, den svarar som den ska på gasen, och den luktar lika skumt som alltid. Alles gut. Såvida jag inte behöver oroa mig för en tredje felkälla?

Stort tack till Rogerr och GSXR1100R som hjälpt mig felsöka, och till R1 som lånade ut en tändningsmodul till mig. Och såklart tack för de fina förslagen i tråden :tummenupp

Bifogat

• dead.jpg
    dead.jpg
    12.4 KB · Visningar: 94
Last edited:
Diablo skrev:
Säljes
Garanterat motordödande dödmans-grepp. Högstbjudande. Se bild.

Skämt åsido, såhär ser boven ut. Jag och min stolthet har lite svårt att acceptera att den här brytaren verkligen kan ge ett sådant felsymptom, men nu funkar hojen iallafall. Det går bra att varmköra den, den svarar som den ska på gasen, och den luktar lika skumt som alltid. Alles gut. Såvida jag inte behöver oroa mig för en tredje felkälla?

Stort tack till Rogerr och GSXR1100R som hjälpt mig felsöka, och till R1 som lånade ut en tändningsmodul till mig. Och såklart tack för de fina förslagen i tråden :tummenupp

Man gör vad man kan för att hjälpa till, det underlättar ju om man är elektriker och kan läsa scheman, nästa gång får du hjälpa mig med något som du är bra på, köra sig lite i helgen kanselainen?

GSXR1100R skrev:
Man gör vad man kan för att hjälpa till, det underlättar ju om man är elektriker och kan läsa scheman, nästa gång får du hjälpa mig med något som du är bra på, köra sig lite i helgen kanselainen?

Inte fan är det något dödmansgrepp på det här schemat! :p

Vart (på schemat) sitter dödmansgreppet monterat? Törs jag gissa på i serie med tändningssäkringen eller nått i den stilen?

Rogerr skrev:
Inte fan är det något dödmansgrepp på det här schemat! :p

Vart (på schemat) sitter dödmansgreppet monterat? Törs jag gissa på i serie med tändningssäkringen eller nått i den stilen?
www.hemmapul.nu hade klippt kretsen till dödarkontakten.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT