Diablo
Fulare än någonsin
Efter en del felsökande mha Rogerr kom vi fram till att bränslepumpen på min R1 -98 inte var helt reko... Resistansen i den var i stort sett lika med noll, när det enligt verkstadsboken ska vara nånstans mellan 4-30 ohm (vid 20 grader Celsius...).
Måndag förra veckan beställde jag en pump från skroten (leverans utlovades till tisdag, men den kom på fredagen...
) När jag mäter på den får jag 2,5-3 ohm... dvs inte riktigt inom de 4-30 som det ska vara. När jag kopplar in den får jag samma felsymptom som med den ursprungliga pumpen.
Fråga1: spelar denna differens någon roll (2,5 istället för 4-30)? Jag mätte givetvis innan jag kopplade in den, så att jag kunde vara säker på att det inte var min hoj som eldade upp pumpen...
Fråga2: någon annan R1-ägare som har lust att mäta motståndet på sin pump så vi får något värde att jämföra med? Skulle vara intressant att veta om man vanligtvis ligger närmare 30 än 4...
Måndag förra veckan beställde jag en pump från skroten (leverans utlovades till tisdag, men den kom på fredagen...

Fråga1: spelar denna differens någon roll (2,5 istället för 4-30)? Jag mätte givetvis innan jag kopplade in den, så att jag kunde vara säker på att det inte var min hoj som eldade upp pumpen...
Fråga2: någon annan R1-ägare som har lust att mäta motståndet på sin pump så vi får något värde att jämföra med? Skulle vara intressant att veta om man vanligtvis ligger närmare 30 än 4...