Bränsleproblem CBR 600 F -87

suos

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
1987 Honda CBR600F
Hej,
Har ett litet problem med min hoj och försöker fixa det själv. Har inte tummen mitt i handen, det bara känns så när jag håller på. Min fråga: Finns det något känt fel med bränsletillförseln på denna model och årgång? Bensinpumen vill inte gå igång när jag försöker starta hojen. När jag testar att koppla bensinpumpen direkt till batteriet så snurra den på, men inte när jag kör startmotorn. Har provat att byta bränslepumpsreläet (eller vad det kan heta). Utan att det hjälpte. Har börjat nysta lite i sladdarna för att se om det kan vara kabelbrott eller så, men det verkar inte var fallet. Fråga gärna om du vill ha flera uppgifter.

/urban :-D

Hojen snurrar

Hej alla,
Av för mig någon outgrundlig anledning så startade hojen igår. Så nu ska jag skyndsamt skruva ihop den och besikta fort som ögat.

:-D

Hej alla,
Av för mig någon outgrundlig anledning så startade hojen igår. Så nu ska jag skyndsamt skruva ihop den och besikta fort som ögat.

:-D
Jag vill inte hälla smolk i bägaren, men hojar självläker aldrig! :fakta Du har snarare ett latent fel som fortfarande inte är åtgärdat. Nästa gång det visar sig så kanske du står mitt på skogen och ser regnmolnen hopa sig ungefär samtidigt som din mobils batteri drar sista sucken. Dvs laga permanent, nu, istället!

Jag antar att du har kollat säkringar och alla kontaktstycken? Fick relät matning? Kommer det det ström fram till pumpen? Har du kollat alla jordpunkter?

mycket väl kunnat självläkt med din hjälp!
nån kontakt som oxiderat och vart uppskrapad när du höll på och pilla lr dyl.
gör rent kontakter vettja

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard