Bränslen

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
Söker!
Satt å tänkte varför de e så jävla varmt, e ju inte helt fel men ändå.. Kom fram till två orsaker

1, Börjar blir sommar :tummenupp

2, Denna växthus effekt börjar verka

Om de alternativ nr. 2 har stor påverkar på det så kanske vi borde tänka på våra fordom och vad dom ger ifrån sig. För de är väl en stor påverkan kommer från transportmedel (Leksaker) :va

Tänkte vilka bränslen man skulle kunna ersätta bensinen och dieseln mot en positiv skillnad. Etanol funkar väl fint utan att göra större ingrepp i motorn eller ?

Tänkte om de finns fler möjligheter :)

Etanol kräver inga enormt större ingrepp i motorn (beror kanske visseligen vilken motor du har), men det som krävs iallafall är större munstycke ca 30-50% större samt mer förtändningen när det gäller 2-takts motorer iallafall (eftersom att etanol brinner långsammare).

Du bör också lägga förgasaren i ett bad med etanol, samt tanken måste tvättas ren ifrån bensinrester. Byt samtidigt dina bensinslangar etc.

Samt du måste köra på vegetabilisk olja.

Hoppas jag fick med allt nu och att allt stämmer. Är inte vidare smart tänkt på kvällarna.

Tänk längre..

antagligen så kommer skatten höjas rejält på hojarna snart och besinen stiga men den ligger ju fan nästan i 14kr/l :näsblod

Så de kommer bli dyrare att köra

(de e vad jag tror)

jag tror att mänskligheten kommer förinta sig själv. möjligtvis inte under vår livstid men förmodligen ett par generationer framåt:tungan ska den förhindras så krävs det att bensin etanol o diesel ersätts med något mer miljövänligt, t.ex vatten:tungan

jag tror att mänskligheten kommer förinta sig själv. möjligtvis inte under vår livstid men förmodligen ett par generationer framåt:tungan ska den förhindras så krävs det att bensin etanol o diesel ersätts med något mer miljövänligt, t.ex vatten:tungan

Man måste ju börja nånstans :tungan

Vi kommer att köra på bensin så länge det finns olja.. och tills det att det inte finns en droppe olja kvar så kommer inget bränsle kunna eliminera ut bensin. när oljan är slut kommer forskarna och de stora oljebolagen bli tvungna att hitta andra sätt att tjäna pengar och då kommer det att bli förändring.. men att det ska hända under våran generation är att glömma.. så fortsätt att köra på bensin och var glad! =) visserligen är den dyrare men gå med i bensinskatteupproret så kanske det blir ändring på det iaf..

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...