Bränslefråga CBR 900 RR -93

Pumpen går bara när motorn går runt, dvs antingen när ni kör startmotorn eller när motorn är igång.

Annars ska den vara tyst.

Min 92a OCH min 94a hade pump oavsett vad folk säger.

Edit: känn på pumpen när ni kör startmotorn, klickar en gång i sekunden ungefär.

Last edited:
Jag har pump med på min cbr 95a. den har nu gett upp och vill inte starta koppla förbi den s,k fritt fall eller fritt flöde nu går den som en klocka igen (skit pumpar)

Jag har pump med på min cbr 95a. den har nu gett upp och vill inte starta koppla förbi den s,k fritt fall eller fritt flöde nu går den som en klocka igen (skit pumpar)

Nämen titta, en bekräftelse! :D
Då skall jag försöka det nästa gång jag tittar på den. Tack tack! :lyftapåhatten

Finns ingen pump! :)

Trodde doktorn var lite mer påläst faktiskt:tungan

Visst har första generationen bensinpump! Matar när tändningen sätts på och är tryckstyrd. Har testat att köra utan, och det var en knappt märkbar skillnad.

slangar till tank

nu har det tagit tvärstopp i mitt huvud när jag skulle skruva ihop nylackade hojen..

vart fan går slangarna som är kopplade till den lilla anslutningen under tanken ?
en slang går till en koppling & blir två & det är dom som min hjärna suddat bort vart dom ska sitta..

väldigt tacksam för snabba svar så jag kan slå ihop skiten imorgon så man får ut & åka nå tag.. :Bugar

Bifogat

• IMAG0097.jpg
    IMAG0097.jpg
    244.5 KB · Visningar: 101
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden