Bränsleförbrukning på den nya

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Det är med skam i kroppen jag motvilligt erkänner detta.
Var iväg på en liten touring runda med touring hojen. Hade lite bråttom dit så jag tog E4an och sedan E20 efter södertälje. Efter södertälje lägger jag mej på en 180-200 och bara myser mej frammåt, innan det igenom stan så låg jag på sådär "lagom" det är ju många puckon ute i trafiken.
Kommer dit jag ska och åker hem ett par timmar senare. Denna gång tar jag gammla E4an hela vägen till hallunda/tumba ja ni vet nog vart den slutar.
Hamnar barkom en porsche Carrera 4 och vi hetsar varandra lite sådär lagom igenom hela stan. Kommer äntligen ut till kista där vägen blir 110 igen, lägger mej på en 150-170 och myser hela vägen hem. Hemma tittar jag på touringmätaren, halv tank. VA!!!! 22mil i hyffsat tempo, inte högt men endå och hojfasiken tar bara 0,5-0,6L/mil.

Nu får jag bannemej ta och skärpa till mej innan jag fastnar i måndagsklubben förgott.

Samma för mig tog en tur på 70 mil (blött) med ingen direkt jätte fis körning men höll konstant mellan 150-200 och den drog 0.58l/mil :banana

Qwerty skrev:
2215477 Det är med skam i kroppen jag motvilligt erkänner detta.
Var iväg på en liten touring runda med touring hojen. Hade lite bråttom dit så jag tog E4an och sedan E20 efter södertälje. Efter södertälje lägger jag mej på en 180-200 och bara myser mej frammåt, innan det igenom stan så låg jag på sådär "lagom" det är ju många puckon ute i trafiken.
Kommer dit jag ska och åker hem ett par timmar senare. Denna gång tar jag gammla E4an hela vägen till hallunda/tumba ja ni vet nog vart den slutar.
Hamnar barkom en porsche Carrera 4 och vi hetsar varandra lite sådär lagom igenom hela stan. Kommer äntligen ut till kista där vägen blir 110 igen, lägger mej på en 150-170 och myser hela vägen hem. Hemma tittar jag på touringmätaren, halv tank. VA!!!! 22mil i hyffsat tempo, inte högt men endå och hojfasiken tar bara 0,5-0,6L/mil.

Nu får jag bannemej ta och skärpa till mej innan jag fastnar i måndagsklubben förgott.

Låter snålt, min drar i 90-100 knyck ca 0,45 på långkörning, men den kanske skulle ha dragit 0,5 i 130knyck? Har inte testat det heller har bara kört fortare el prick lagligt..men annars 0,65-0,8 ber på körstil.(dock rad 4 på 938 cc från 1996.)

Men jag lovar att nästa tank blir en heldag på hemmabanan bogesund. Då ska vi nog se att det kan slurpas ordentligt trots touring moppe.

Jag kan komma och jaga dig lite på Boge och så kan jag tigga till mig en provkörning av Äntligen måndag.

OLJEKYLD GSXR skrev:
2215572 Jag kan komma och jaga dig lite på Boge och så kan jag tigga till mig en provkörning av Äntligen måndag.

Ha ha ha

Jaga och jaga. Jag tycker mest det är jobbigt att ligga bakom. Men du är välkommen endå :hihi

OLJEKYLD GSXR skrev:
2215572 Jag kan komma och jaga dig lite på Boge och så kan jag tigga till mig en provkörning av Äntligen måndag.

Klart du kan få provköra min nu namngivne Måndag.
Men du får INTE köpa den. Du får leta rätt på en egen för jag vill ha min kvar.
Runt 13 tror jag att jag är där och rekar banan. Lovade sen att kika upp till bror i Nortan, men ett par varv måste man ju bara lägga.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back