Bränslebrist old gixxer

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag är nästan säker på att min gixxer får för lite soppa genom kranen, den går som ett skållat troll på alla växlar utom den sista, när femman läggs i så bluddrar den och hackar tills jag slår av lite och har jag bara en lång raksträcka så bottnar jag lätt mätaren, detta måste vara bränslebrist (flottörhusen töms under acc), kan man lösa detta utan att det kostar flera tusen.

Det finns många orsaker till taskigt soppaflöde under körning.

1) Igensatt soppafilter i kranen (rostflagor, färgflagor, skitig bensin etc etc)
2) Soppakranens o-ringar har svällt och delvis täppt igen flödet.
3) Förgasarnas inbyggda soppafilter vid flottörnålarna igensatta.
4) Böjd/knäckt soppaslang.
5) Avluftningen i framkanten av tanken igensatt.
6) Avluftningen i tanklocket igensatt.
7) Vakumslangen till soppakranen läcker.
8) Vakumdiafragmat i soppakranen läcker.

Soppakranen (original) kan leverera för minst 160 hästar (med god marginal) på slangen.

andersbrink skrev:
Det finns många orsaker till taskigt soppaflöde under körning.

1) Igensatt soppafilter i kranen (rostflagor, färgflagor, skitig bensin etc etc)
2) Soppakranens o-ringar har svällt och delvis täppt igen flödet.
4) Böjd/knäckt soppaslang.
5) Avluftningen i framkanten av tanken igensatt.
6) Avluftningen i tanklocket igensatt.
7) Vakumslangen till soppakranen läcker.
8) Vakumdiafragmat i soppakranen läcker.

Soppakranen (original) kan leverera för minst 160 hästar (med god marginal) på slangen.
Tack nu ska jag felsöka igen :tummenupp

Jag hittar inte detta:

Bort med flottören, bort med nålventilen (heter den väl?), bort med skruven med stor skalle, där sitter filtret, vicka ur det för o-ringen kan sitta hårt :tummenupp

OLJEKYLD GSXR skrev:
Bort med flottören, bort med nålventilen (heter den väl?), bort med skruven med stor skalle, där sitter filtret, vicka ur det för o-ringen kan sitta hårt :tummenupp

jag tror bara att det är i dina konstiga fuggar som dom där filtrerna sitter.. för jag har inte hittat dom i några som jag har tittat i... :fakta :rolleyes:

OLJEKYLD GSXR skrev:
1. Du är inte ensam Old Gixxer ägare
2. Jag ska fulmecka i helgen
3. När kommer du till Skaune

EBS, du har ju för fan italienska fuggar på ditt skrot, tyst nu moppefucko!!!!

Jag kommer gärna till Skaune på min semester som är mellan v.29-32. Är du hemma då Micke?

OLJEKYLD GSXR skrev:

Jag kommer gärna till Skaune på min semester som är mellan v.29-32. Är du hemma då Micke?
Jag är himma v 30-31 välkommen på besök & övernattning :whip

OLJEKYLD GSXR skrev:

Inte på pappas gixxef eller... :rolleyes:

GSXR1100R skrev:
Jag hittar inte detta:

Har du original-fuggarna är det inte så konstigt. Finns inga nämligen!
Dina kompisar har ju bara såna däringa RS-knasare ju :fakta

gasolmannen skrev:
Har du original-fuggarna är det inte så konstigt. Finns inga nämligen!
Dina kompisar har ju bara såna däringa RS-knasare ju :fakta
Tack det värmde, jag har nu läst sönder min mek manual i jakten på dom icke existerande fuggasilarna, Oljeryk borde veta bättre :rolleyes:
/O.Rginal

Gäller det inte RS så kan Åljeryk ingenting :hej Nä, men jag trodde faktiskt att det satt sådana filter i alla gasare. Du kan visa mig vakuumets glada gasare när jag kommer och våldgästar dig och blir ifrånåkt på SRW.

Apropå rykande oljekylda... vem av 08-orna dyker upp på Johannisberg i Västerås på Torsdag eftermiddag på http://lazzat.nu räjset? Naturligtvis för att rejsa standardklassen, att vara publik gills inte.

Vafan, min hoj bluddrar fortfarande. Trodde jag löst problemet när jag gjort rent filtret i kranen och vikt ut slangen men den bluddrar fortfarande lite på femman och sexan...

*Originalförgasare, VM29SS utan filter (?)
*Avluftning ej igensatt

Har du hittat felet GSXR1100R???

John Holmes skrev:
bluddrar fortfarande lite på femman och sexan...

*Avluftning ej igensatt

Jag tror att din går för klent vilket gör att mittelektroden på tändstiften börjar glöda och du får detonation/knackningar. Fetta upp bestyckningen två snäpp, t.ex. från 122.5 upp till 127.5 och testa om den går bättre. Avtaget luftfilter innebär ett lägre insugsvakum vilket innebär en lägre sugsignal för huvudmunstycket, dvs motorn kan gå farligt klent.

John Holmes skrev:
Vafan, min hoj bluddrar fortfarande. Trodde jag löst problemet när jag gjort rent filtret i kranen och vikt ut slangen men den bluddrar fortfarande lite på femman och sexan...

*Avluftning ej igensatt

Har du hittat felet GSXR1100R???
Nope jag har kört Kwak på Knudan hela dagen idag, ollar på Gixxern i mörrn

andersbrink skrev:
Jag tror att din går för klent vilket gör att mittelektroden på tändstiften börjar glöda och du får detonation/knackningar. Fetta upp bestyckningen två snäpp, t.ex. från 122.5 upp till 127.5 och testa om den går bättre. Avtaget luftfilter innebär ett lägre insugsvakum vilket innebär en lägre sugsignal för huvudmunstycket, dvs motorn kan gå farligt klent.

Luftfilter har jag men osäker på om det är bränslefilter i mina originalförgasare.

Dock så är K&Nfilter + V&H helsystem monterat utan ombestyckning, kan det göra sån stor skillnad att den går risigt?

John Holmes skrev:
Luftfilter har jag men osäker på om det är bränslefilter i mina originalförgasare.

Dock så är K&Nfilter + V&H helsystem monterat utan ombestyckning, kan det göra sån stor skillnad att den går risigt?
K&N ger mera luft du MÅSTE bestycka om

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back