Bränsle pumpen på en Gsxr 1000

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Fan vad less man blir. När jag vrider på tänningen så vill inte bränsle pumpen sluta att gå. den startar om hela tiden. Hojen går att starta och går bra. inget Fi i displayen! Har lokaliserat relätet för bränsle pumpen och kollat kontakten, har även kollat upp batteri kontakter m.m??
Vete fan varför den gör så här :huvet
Ideer mottages. Ska och köra imorgon, får ju ingen hjälp förrän Måndag då verkstaden öppnar :(
Det ända som jag har gjort idag är att tvättat den och tankat blyfri 98( Slut 95 oktan)

Det knäpper till i releäet hela tiden. Är det reläet som är trasigt?

Kan man testa med ett vanligt relä från ok??? bara för att kolla om det är reläet som är trasigt?
 
Last edited:
Rottisen skrev:
Är reläets uppgift att bryta efter 3 sek, när ett tryck har byggts upp? Alla kablar och kontakter sitter som dom ska.

Tror det är ECU:ns uppgift att stänga av bränslepumpen. En 3 sekunders timer nollställs varje gång det kommer en tändpuls eller när ECU:n sätts igång. När timern räknat 3 sekunder stängs pumpen av.
Men att ECU:n skulle pajat är inte troligt.
Om det skett efter att du tvättat den har det antagligen hamnat vatten där det inte får vara vatten. I nån kontakt som ger ECU:n tändpulser kanske?
Borde ju ordna sig när den torkat i alla fall.
 
Bearing skrev:
Tror det är ECU:ns uppgift att stänga av bränslepumpen. En 3 sekunders timer nollställs varje gång det kommer en tändpuls eller när ECU:n sätts igång. När timern räknat 3 sekunder stängs pumpen av.
Men att ECU:n skulle pajat är inte troligt.
Om det skett efter att du tvättat den har det antagligen hamnat vatten där det inte får vara vatten. I nån kontakt som ger ECU:n tändpulser kanske?
Borde ju ordna sig när den torkat i alla fall.

Hittade felet :banana :banana :banana
Nu blir det att köra hela dagen :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top