bränsle pump på stunt hoj?

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
hejsan jag har funderat på att bygga in en bränsle pump på min hoj. När man kommer upp på 12 plattan och kör en bit så stannar den och om man chokar lite så ger den ½meter längre så det är antagligen att den får för lite soppa. så då började jag fundera på om man kan göra nått åt saken, jag ska prova att flytta fram förgasaren så den lutar lite frammåt.

men jag tror att en brännsle pump skulle inte va helt fel, men jag har bara hittat pumpar som passar till 4st förgasare men jag hittade derremot en som är till en äldre ski doo snöskoter undrar om det kan funka. bild och fakta kommer här. :)

87-005.jpg

Bränslepump för enkelförgasare
Rektangulär. (MIKUNI DF44-211-D) (Ers. originalnr. 403.8003.00 SKI DOO) (Ers. originalnr. 3084261 POLARIS)

tack på för hand. //NR:7

Bränslepumpar till snöskotrar brukar väl drivas av tryckskillnaderna i vevhuset? Alltså en slang mellan vevhus och pump.
Den där ser precis ut att vara sån.
Om du har sådant uttag vid vevhuset kan det funka, men då är ju frågan om en 125 pumpar tillräckligt mycket.

!!!!!!!!!!

Jag tror det har att göra med att flotören stryper flödet absolut inget med trycket!!!
så det enda bra alternativ är att bygga om insug sidan så att du får en så pass framåtlutande vinkel som möjligt för att den ska gå bra med båda hjulen i backen..
Så borde problemet ha försvunnet!!!

NR:7 skrev:
hejsan jag har funderat på att bygga in en bränsle pump på min hoj. När man kommer upp på 12 plattan och kör en bit så stannar den och om man chokar lite så ger den ½meter längre så det är antagligen att den får för lite soppa. så då började jag fundera på om man kan göra nått åt saken, jag ska prova att flytta fram förgasaren så den lutar lite frammåt.

men jag tror att en brännsle pump skulle inte va helt fel, men jag har bara hittat pumpar som passar till 4st förgasare men jag hittade derremot en som är till en äldre ski doo snöskoter undrar om det kan funka. bild och fakta kommer här. :)

87-005.jpg

Bränslepump för enkelförgasare
Rektangulär. (MIKUNI DF44-211-D) (Ers. originalnr. 403.8003.00 SKI DOO) (Ers. originalnr. 3084261 POLARIS)

tack på för hand. //NR:7

Tror inte att det hjälper med en bränsle pump. Hojen är inte menad att köras i den vinkeln. Krävs en omkonstruering. Vet att de hade samma problem med flygplan i andravärlds kriget, när dom körde uppochner och vid kraftig stigning så dog motorerna pga det var vanl förgasare. Har även för mig att dom löste detta problemet på något lätt och genialiskt sätt men kommer inte ihåg hur :va Sök på nätet så kanske du hittar det :) Det enda som händer ifall du sätter på en bränslepump är att du pumpar soppan till förgasaren (kan ju vara så att lägsta delen på tanken kommer nedanför förgasaren om du ställer hojen upp). Möjligtvis så kommer detta att hjälpa hojen att gå några meter till men du kommer definetivt inte att lösa problemet. Lycka till :)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...