brännmärke i parkettgolv?!

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
En spot hade råkat komma på fel håll nu ikväll... Fint brännmärke i parkettgolvet.

Vad ska man göra för att ta bort de? Slipa med sandpapper och sen olja in golvet igen??

Fixx skrev:
En spot hade råkat komma på fel håll nu ikväll... Fint brännmärke i parkettgolvet.

Vad ska man göra för att ta bort de? Slipa med sandpapper och sen olja in golvet igen??

Ja slipa hela golvet å olja in d på nytt. om d e slipbart parkett golv du har :confused:
Maskiner+olja finns på dom flesta maskinuthyrarna som tex cramo maskin vet inte om ni har samma firma där som här...

Tänker inte slipa hela golvet.. Då får det va som det är...

Det är riktig ek parkett... Hyreslägenhet.

Du får nog dras med det. Var en som råkade bränna golvet här också på en fest för ett tag sen. Vattenpipa inomhus borde förbjudas.

Fixx skrev:

Jag har ingen större erfarenhet av brännmärke på parkettgolv men väl en vackert (och dyrt!) köksbord där jag under min rökartid glömde en fimp...

Jag gjorde så här: Jag skrapade ut det brända - ända ner till friskt trä. Därefter droppade jag i matt klarlack. Några droppar varje vecka Det tog några veckor tills jag fyllt ut hålet men... snyggt blev det! (Visst syntes en skillnad mellan "gammalt" trä och nylackat trä, men efter någor år var skillnaden nästan borta.

Fixx skrev:
Ställ en minimoto eller något över brännmärket.

Det är svårt att få till ett bra resultat genom att slipa bara en lite punkt och sedan ytbehandla den. Om golvet är oljat är det lite enklare än om det är lackat, men det är ändå svårt att få det riktigt bra.

Är du verkligen säker på att det är oljat och inte lackat?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman