Brännings-program hittar inte min dvd-brännare

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kör med Stomp records och det har fungerat perfekt i över ett års tid men för bara några dagar sedan så kom det upp en ruta när jag startade programmet, och i den står det "cannot find any installed unit" eller nåt sånt.
I programmet så finns det en brännare men det är en "fiktiv" med enheten H.
Den finns även med i "den här datorn" men jag tror den finns där bara för att daemon är installerat, för det är denna som det programmet använder sig av när man mountar en img eller liknande.
Men hur gör jag för att välja min "fysiska" brännare i Stomp då? Den går inte att hitta där, har även avinstallerat och installerat om programmet med samma resultat. Har inte ändrat några hårdvaru-grejjer alls så vitt jag vet, inte heller någon mjukvara.

Nån som kan hjälpa mig?

Edit/ det fungerar att bränna i nero och med "elaborate bytes" osv.

Avinstallerat både Stomp, Daemon och jag avinstallerade även min dvd-brännare. Ingenting fungerar, och jag installerade Stomp igen fast med en ny installationsfil men det blir samma sak igen.

KetogaN skrev:
2110264 Du behöver uppdatera pxdrv.dll (c:\windows\system32\) för att det ska funka.

http://club.cdfreaks.com/attachment.php?attachmentid=22516

Regga dig och ladda ner. byt den och sen funkar det.

Nix, får det inte att fungera ändå :( Ersatte den gamla pxdrv.dll som var på 412kb (nya var på 388) men samma problem fortfarand. Kanske måste ändra i registret först? Fast det vet jag inte hur man gör....

Dee_cati skrev:
2117491 Nix, får det inte att fungera ändå :( Ersatte den gamla pxdrv.dll som var på 412kb (nya var på 388) men samma problem fortfarand. Kanske måste ändra i registret först? Fast det vet jag inte hur man gör....

sök på google om stomp / recordnow och pxdrv.dll så hittar du lite olika tips om hur man går tillväga.

KetogaN skrev:
2118330 sök på google om stomp / recordnow och pxdrv.dll så hittar du lite olika tips om hur man går tillväga.

Jag gjorde det nu och hittade en massa info och en jävla massa filer som skulle installeras. Så nu går det att bränna igen OCH det går att bränna i 12x hastigheten istället för bara 4x som var max förut!

Tack för hjälpen!

Dee_cati skrev:
2124568 Jag gjorde det nu och hittade en massa info och en jävla massa filer som skulle installeras. Så nu går det att bränna igen OCH det går att bränna i 12x hastigheten istället för bara 4x som var max förut!

Tack för hjälpen!

anytime.. :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!