Bränna ut windows vista

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
En svart och rytande Honda!
Köpte en bärbar med vista instalerat på hårddisken och fick inte med någon windowsskiva,säljaren rekomenderade att bränna ut instalationsfilerna för vista.
Skulle tydligen ligga på någon patition ?
Vad heter filena jag ska leta efter ?

Det ska ligga ett par ISOfiler på hårddisken som recoveryfilerna finns i.

Ok,ska kika.

Är inte så haj på det här,filerna ska alltså filendelsen .iso ?

Last edited:
Ok,ska kika.

Är inte så haj på det här,filerna ska alltså filendelsen .iso ?

Dom 2 datorer jag har hämtat fram recov. så har det varit ISOfiler. Kan ju inte garantera att alla märken kör samma.
Men det BÖR vara en eller flera ISO-filer. :)

Enligt

http://www.windowsvistaweblog.com/2007/10/01/tips-tricks-windows-vista-recovery-disk/

"You can access the recover disk creation through: Start menu>>All programs>>Maintenance>>Create a Recovery Disc. The completion of the Windows Recovery Disk would take around 5 minutes."

Fast det tycker jag inte riktigt är samma som att ha hela vista på en skiva. Fast det brukar man inte få heller om man köper OEM licens vilket man ofta gör om man får det förinstallerat på hemdatorn).

Enligt

http://www.windowsvistaweblog.com/2007/10/01/tips-tricks-windows-vista-recovery-disk/

"You can access the recover disk creation through: Start menu>>All programs>>Maintenance>>Create a Recovery Disc. The completion of the Windows Recovery Disk would take around 5 minutes."

Fast det tycker jag inte riktigt är samma som att ha hela vista på en skiva. Fast det brukar man inte få heller om man köper OEM licens vilket man ofta gör om man får det förinstallerat på hemdatorn).

Håller med...det borde fan inte vara svårt att slänga med en riktig Win-skiva med i paketet istället för recoveryskit.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT