Bränna skiva att köra i i bilen.

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
Har en lite känslig cd spelare i bilen och måste köra med bättre brända skivor. Har idag dessa: Platinum 50-pack CD-R 700MB/80min och de funkar ej.
Provade bränna en annan sorts skiva och den funkade.

Har även problem mnär jag bränner filmsnuttar som jag vill köra i en dvd, kan detta bero på skivorna oxå?

Tar gärna emot tips om skivor som funkar bättre..
Är platinum ett/kasst billigare märke?

Boije skrev:
Har en lite känslig cd spelare i bilen och måste köra med bättre brända skivor. Har idag dessa: Platinum 50-pack CD-R 700MB/80min och de funkar ej.
Provade bränna en annan sorts skiva och den funkade.

Har även problem mnär jag bränner filmsnuttar som jag vill köra i en dvd, kan detta bero på skivorna oxå?

Tar gärna emot tips om skivor som funkar bättre..
Är platinum ett/kasst billigare märke?
prova att köra med en lägre bränningshastighet.. skivornas kvalite har mestadels att göra med hur länge dom håller och inte hur lyckad bränningen blir men klart har det ett samband. Prova bara att bränna i lägre hastighet ska vi se om det blir nån skillnad.. förhoppningsvis är det det som är fel. domflästa CD läsarna i bilar osv har inte skakminne osv..

Jag kör också platinums skivor. Funkar utmärkt för min men brukar strula i en polares spelare. Men bränner jag i 16X så funkar de utmärkt i alla spelare :tummenupp

De var blanka på båda sidor så jag vet inte och han jag fick skivorna ifrån har jag inte fått tag på.

Tackar för svaren jag fått hittils.

Hade samma problem förr när jag brände skivor till bilen, de som fungerade klart bäst va "blåa TDK-skivor" på den tiden.

Boije skrev:
De var blanka på båda sidor så jag vet inte och han jag fick skivorna ifrån har jag inte fått tag på.

Tackar för svaren jag fått hittils.
hmm.. känner igen det.. blanka på båda sidorna.. kan inte komma på bara vad det var för märke.. :gnissla

philsson skrev:
hmm.. känner igen det.. blanka på båda sidorna.. kan inte komma på bara vad det var för märke.. :gnissla

Tror dom heter Non ame eller något åt det hållet :7peta :hihi

Så här enkelt kan det vara! En cd spelares optik e inställd att ligga o läsa på ett speciellt sätt! Bränner din cd spelare"snett" så får dina cd spelar probs o läsa! Man kan ju iof kallibrera om men det e billigare o köpa nytt! Prova bränn på en annan cd o stoppa denne i bilen o kolla om det funkar dåär har du prob isf!

Skicka ett PM till MrK, har ska vara väldigt kunnig i detta ämne !!!!!!!!

Lindén skrev:
Prova bränn på en annan cd o stoppa denne i bilen o kolla om det funkar dåär har du prob isf!

Har testat i tre olika brännare med olika hastigheter.

R1 Uffe skrev:
Skicka ett PM till MrK, har ska vara väldigt kunnig i detta ämne !!!!!!!!

Jag får nog ta och göra det då.

Tack å bock.

Boije skrev:
Har testat i tre olika brännare md olika hastigheter.
Aj fan ja då e det värre. stoppa i en rengörings skiva i cdn som gör rent på pickupen det kan fungera. Annar efter det så e det nog bara o byta cdspelare i bilen om det inte skulle fungera nåe mer!

Köp ett 10-pack som kostar dubbelt mot andra skivor så ska du se att det fungerar sen. Har fått en gamhärk till DVD-spelare som inte spelar brända CD-R skivor att fungera med dyra brännskivor men inte med billigare diton. Likaså i en bildcd som var väldigt känslig mot CD-R skivor.

Verkar som plasten i de billigare skivorna bryter lasern för mycket alt. reflektorlagret. En CD-spelare med dålig felkoll pallar således inte med alla fel som blir. Eventuellt. :va

Jag körde också med Platinum skivor och de brukar alltid krångla i bilen. Men om jag väntar tills stereon är varm (om det är kallt ute) så brukar de fungera eter ett par försök.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg