Bränna film till cd, blir inge bra!!!

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag har precis klippt ihop sommarens bravader till en liten film på 15 min i windows moviemaker. Sparade den på "min dator" med bästa kvalitè för min dator, eller vad det stod i programmet. Brände ner den i NERO som en SVCD.

När jag sätter mig vid tv:n och spelar upp den så ser det inget bra ut. Bilden hackar lite smått och är grumlig. Ungefär som när man tittar på filmklipp från youtube eller google.

Jag undrar hur jag kan spara ner det på skiva och få bra kvalitè???

UrbanTiger skrev:
2608121 Du tänker på VCD

SVCD har dubbla antalet linjer vertikalt och horisontellt mot VCD och VHS.
Skillnaden bildmässigt mellan DVD och SVCD är anlalet vertikala linjer som är hälften på SVCD.

Funderingar på vad som gått snett här kan vara att du satt frameraten till 15 per automatik istället för 25 som det ska vara i PAL.
Var är det för encoder i Moviemaker :va
Eller är det Nero som kodat den ?

Det är väl i NERO den kodas??? Har inte undersökt detta så mycket än så länge. Vad är framerate? Ska kolla detta lite närmare men man är ju novis på att bränna film.

MangeH skrev:
2609400 Det är väl i NERO den kodas??? Har inte undersökt detta så mycket än så länge. Vad är framerate? Ska kolla detta lite närmare men man är ju novis på att bränna film.
Framerate är antalet bildrutor per sekund, det ska völ vara 24 minst för att ögat ska uppfatta det som flytande(?)

hmn. bra tanke!

Förr så kostade tmpgenc stålars !

fast cce behöver ju inte kosta nått heller ...

UrbanTiger skrev:
2608121 Du tänker på VCD

SVCD har dubbla antalet linjer vertikalt och horisontellt mot VCD och VHS.
Skillnaden bildmässigt mellan DVD och SVCD är anlalet vertikala linjer som är hälften på SVCD.

Funderingar på vad som gått snett här kan vara att du satt frameraten till 15 per automatik istället för 25 som det ska vara i PAL.
Var är det för encoder i Moviemaker :va
Eller är det Nero som kodat den ?

Japp det var VCD jag syftade på.

Skyller på tillfällig förvirring......

Håller på att sparar filmen igen på min dator. Hittade en inställning med hög kvalité där det blev 25 bildrutor per sekund. Får se hur det är att bränna den till skiva sen.

Blev inge bra ändå. Hackar och grumlig bild. Visserligen SVCD fortfarande.

Testade en gång till att ladda in filmen från kameran till datorn i Windows moviemaker och valde hög kvalité men jag tycker inte att det blev någon skillnad. Några tips???

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg