Bränna film, hjälp tack?

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Hej. har en film på 8.8gb. Med andra ord för stor för en vanlig brännskiva. Den är av filformatet .iso om det gör någon skillnad.
Hur gör jag för att bärnna den? kan jag dela filen i ett program och bränna ut den på två eller finns det något programm så jag kan se den på datan direkt? inte viktigt om det är data eller tv jag ser den på liksom. Snabba svar snälla :) Ha det fint

Tjenare

Vet ej hur man bränner den eller delar upp den dock finns det ett program som heter: Daemon tools som man skapar virtuella cd/dvd roms med och som du sedan kan öppna ISO filer o liknande o se direkt på datorn.

Med VLC kan man väl titta direkt på ISO? :va

Jag har inte själv någon DVD brännare, så jag ser all film direkt på datorn.

Sen finns det ju Isomount eller vad f-n det heter så man kan mounta iso filen direkt på dator.

Som GUw säger så kan du kolla direkt med VLC eller så tankar du hem daemon tools och väljer att öppna img/iso och sedan "mountar" du den så startar den upp som en vanlig dvd-skiva i datorn.
Men det där med att dela på filen skulle jag också vilja veta hur man gör då jag har Sagan om ringen-trilogin på ca 50gb HD-material som jag vill kunna kolla på via mitt PS3, nån som vet hur man gör?

Det är troligen en dual-layer ( dubbla lager) du har tankat ner. Kallas dvd9. Du måste ha en dual-layer dvd-r och en brännare som kan skriva dubbla lager.
Annars mountar du i daemon och tittar på datorn.

Vilken film är det?

Det är troligen en dual-layer ( dubbla lager) du har tankat ner. Kallas dvd9. Du måste ha en dual-layer dvd-r och en brännare som kan skriva dubbla lager.
Annars mountar du i daemon och tittar på datorn.

Vilken film är det?

tack för all hjälp :) ska kolla upp det imorgon direkt. Filmen är en film om Roskildefestival 2007.. har börjat ladda upp nu inför 2008 års festival. Festivalen är enligt mig en av årets höjdpunkter iallafall :) :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT