Bränna dvd

Ha ha ha,Har nu laddat ner o installerat dvd shrink.La i en köpe dvd o den läste av o krympte den på mindre än en minut.Men sen händer inget mer.Jag gick upp till redigeramenyn o klicka på copy.Men jag får inga kommandon att sätta i en tom skiva eller nånting,vad gör jag för fel??Sparas filen nånstans så att jag kan hämta den efter att ha satt i en tom skiva??

Har inte DVD Shrink i den här burken, så jag kan inte hjälpa dig. Ska kika på det när jag kommer hem.

Men att den krymper skivan på mindre än en minut låter lite skumt. Det brukar ta längre tid.

En vanlig DVD är ofta dual layer, ca 8 GB, vilket inte får plats på en vanlig 4GB-skiva.

I DVD Shrink väljer man vilket material man vill ha kvar (tex så kanske du inte vill ha finska och japanska texter, franskt tal och Dolby 5.1 ljud). Sen görs en "kopia" av skivan där det du angivit tagits bort samt att filerna komprimeras. Man tappar en del i kvalitet, men det märks inte nämnvärt.

Jag har det om du behöver det. Du kan få tag på mig på MSN.
:D det var en skiva iaf:yoparty

ktmjacke skrev:
2644980 Ha ha ha,Har nu laddat ner o installerat dvd shrink.La i en köpe dvd o den läste av o krympte den på mindre än en minut.Men sen händer inget mer.Jag gick upp till redigeramenyn o klicka på copy.Men jag får inga kommandon att sätta i en tom skiva eller nånting,vad gör jag för fel??Sparas filen nånstans så att jag kan hämta den efter att ha satt i en tom skiva??

Det var förmodligen bara förhandsgranskningen. Klicka på backup uppe under menyraderna så startar själva dekryptering och komprimeringsfönstret. Där kan du välja om du vill bränna direkt eller mellanlagra som Isofil osv osv. iso filer går att bränna med nero. LÄs på följande instruktion lägg till www före
dvd-guides.com/content/view/16/59/

Kom på det där med backupknappen själv efter ett tags letande i hjälp menyn :gnissla .Nästa problem blev ju att mina dvd-skivor är nåt billigt skit som bara klarar 4X,o min brännare kör 16X.Så det blir hackigt som fan.

ktmjacke skrev:
2646954 Kom på det där med backupknappen själv efter ett tags letande i hjälp menyn :gnissla .Nästa problem blev ju att mina dvd-skivor är nåt billigt skit som bara klarar 4X,o min brännare kör 16X.Så det blir hackigt som fan.

Du borde kunna ställa in hur snabbt det ska brännas någonstans......
Kolla runt i inställningarna. Eventuellt kommer det upp en dialog när du startar kopieringen där du kan välja skrivhastighet.

ktmjacke skrev:
2646954 Kom på det där med backupknappen själv efter ett tags letande i hjälp menyn :gnissla .Nästa problem blev ju att mina dvd-skivor är nåt billigt skit som bara klarar 4X,o min brännare kör 16X.Så det blir hackigt som fan.

Ställ in hastigheten i NERO på 4 ggr när du bränner. Oavsett om brännaren klarar mer än 4 ggr så rekomenderar jag inte snabbare bränning av just kvalitetsskäl oavsett om det är CD eller DVD man bränner. Det tar c:a en kvart att bränna med den hastigheten oavsett, har man mer bråttom? Högre hastigheter fungerar ofta men efter ett tag eller på billiga spelare får man annars problem har min erfarenhet visat.

Back