Bränna däck. Varför?

Visst kanske det är barnsligt att burna, men vad f_n, jag gör massor som är barnsligt.
Jag bor efter en grusväg så när jag gjorde plattan till mitt garage passade jag även på att göra en "Burn-platta" på gårdplanen, så jag har någonstans att hyvla av det sista på däcken innan byte.
Är det kul? JA... Imponeras min sambo? Måttligt... Kommer jag att fortsätta? Givetvis...

Det är skitkul, men finns ju mer eller mindre balla sätt och göra det på.

Först säger du att du övningskör mc, tycker att det så roligt så att du går och köper dig en sproilans ny mc.

Lite senare säger du att det är äckligt att luta sig i kurvorna när du kör mc.
Efter det så förknippade du Nicky Hayden med en Hayabusa.

Nu ser du inte tjusningen med en burnis.

Vart nånstans gick det fel?

Hur menar du nu? Vad skulle ha varit fel? Ja, jag övningskör mc. Tycker att det är kul, så jag köpte en ny hoj. Ja, jag tycker att det är äckligt att luta i kurvorna. Och problemet med det skulle vara...? Har man noll mc-vana, så utgår jag ifrån att såna saker kan vara litet läskiga i början. Speciellt när det går en bit över 100 km/h.

Jag har aldrig hört talas om någon som heter "Hayden" och läste därmed fort och fel.

Och nej, jag ser ingen tjusning med en "burnis".

Det finns en hel drös sådana gamla lirare man saknar, Mingves, sm 570 rr, silver m.fl. Varför har de övergett oss?

De har bränt slut på sina däck...

Jag bränner däck då jag vet att jag måste köpa nya däck. :)

Och - du gör det för att det är tråkigt? Roligt? :)

Såklart man kan/ska elda upp det sista!
Det är annars som att slänga halva osten. Och det gör man ju inte!

Elda på!!

Last edited:
Visst är det barnsligt, omoget o dyrt o burna däck
Lika mycket barnsligt, omoget och dyrt att köra hoj.

Men helt vansinnigt roligt:yoparty . Både för den som börnar och eventuell publik.

Nämndes "drifta" i tråden, det är skoj:tummenupp

Kan man inte starta en liten omröstning så vi får mer exakt statistik på hur roligt det egentligen är!!!
Tycker nog att "Gösen i agenthatt" ska prova en bra burnout och sen komma tillbaka... gärna med filmbevis... :D
Lycka till!!

Bästa burnisen jag bevittnat var på en SM i RR någon gång mitten av 90-talet. En viss senare internationellt framgångsrik SBK åkare ställer sig och burnar framför de största publikskarorna där jag som kid sitter.
Efter någon sekund på fullt är stället fyllt med rök och motorn når varvstoppet, skrammel BRAK och det blir tyst.......
När röken skingrat sig står föraren kvar i en pöl av olja och ser mest olycklig ut...

Den där kitdeluxe CDI boxen som ingick i extra allt kittet för en normal årslön hade ett väl högt varvstopp så ventilsallad och stake genom blocket blev resultatet...:)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard