Bränna däck med bilen?

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R1
Tjaba!

Hur många äre som brukar bränna däck med sina bilar?

Själv har jag en Camaro som jag böörnar med så mkt jag hinner, däckrök och lakritsremmar är bland det bästa jag vet :crash :crash

Några fler här som roar sig med sånt??

Sommarkväll = V8-muller = lakrits överallt = :rock :rock :rock

/CamaroR1

jag bränner däck med min bil men de brukar mest bli stillastående burnisar 740 turbo diesel intercööler 122 hel vilda i standard skick inte de längre men
syrrans killes bil e rätt kul å bränna däck med en roadrunner de går ju loss på 3 om man e lite vårdslös

Varför tror du jag har slicks på alla mina BMWs :tummenupp

Det släpper ju fint i alla kurvor dessutom :rolleyes:
Rökutvecklingen är enorm :skrämd

750RR

Jag har kommit över "bränna-däck"-perioden men nu är det "drifting" som gäller :rock Riktigt coolt att komma i 70-80 knyck in i en kurva och sen kasta i 2:an och motorbromsa upp på ställ och sen pumpa med gasen :D Visst, det är omoget men fan så kul det är att köra på ställ hela tiden :) Nu ska jag bara byta turbo och lite packningar så jag kan ladda lite mera sen blir det ännu mera drifting!!!

fast polaren lyckades med misstaget att försöka motorbromsa upp sin bil på ställ in genom en smal grindöppning. Kommer i full flås på 3:an tror jag, kastar i 2:an och styr in mot öppningen. *90 grader vänstersväng* men lyckas träffa ena grindstolpen som var hårdare än bilen :D Bilen blev intryckt där den träffade stolpen men blev även lika sne på andra sidan bilen :skrämd Så nu åker han omkring med ett riktigt snett bakparti :D

har ingen bil men ja gör så gott det går med hojjen! :crash

Bifogat

• lakris.jpg
    lakris.jpg
    121.8 KB · Visningar: 463
Inga fler som roar sig med å bränna däck med bilen??

Det är ju (nästan) det enda roliga man kan göra med en bil...

Svarta streck är ju snyggt, bränt gummi doftar :tummenupp och alltid kan man ju reta nån med däckrök och skrikande däck hehe :crash

Jag gjorde det innan.
Jag hade en Camaro 1970 Z28. Hela fronte var i plast och alla fläktar och skit var borttagna i cupén.
Motorn var en 350 som jag trycte ner en 400 vev i. Hade JE kolvar, rullvippor, en kam med 15mm lyft och 316° i duration! hehehe....

Den gick som ett skållat ollon.

Sen har jag vart med i ett super mod team. Det var en Cheva 51:a med kompressormatad methanolmotor, vi hade runt 1900 hk i den. 0-100 på c:a 0,8-0-9 sek... Snacka om att den kunde börna!!!!!! :bow :bow :rock

det ska va 245 med prickskytt på taket när man bööörnar annars är det väl inge ballt... :rock (observera att det är grusväg..haha)

Bifogat

• bil2.jpg
    bil2.jpg
    32.2 KB · Visningar: 197
Suomalainen skrev:
det ska va 245 med prickskytt på taket när man bööörnar annars är det väl inge ballt... :rock (observera att det är grusväg..haha)
min volvo klarar att bränna gummi på 4växel hehe

Här har vi nog vinnaren av "lyft gammal tråd"-tävlingen. Om det nu funnits någon sådan.

Min motivering;

1. Genuint ointressant ämne. (bil)
2. Klassiska skribenter med lätt igenkännbar stil (mavve)
3. Ett eget inlägg som blir klockren moppefuckvarning på direkt (min diesel spinner på 4an....)

Ja.... Det var väl det, det.

edit: hehe. Man måste alltid respektera ett hehe lite snyggt inkastat i inlägget!

Edit II: Den där beväpnade pansar245 är rätt cool!

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back