Bränna bilder slumpvis

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
Jag har en liten tillställning hemma på nyårsafton, och då hade jag tänkt bränna en skiva med årets bilder som spelas upp på tv:n. Jag vill då att bilderna inte skall komma i ordning utan slumoas, dvd:n fixar inte att slumpa bilderna. Kan jag bränna dom slumpvis? Isåfall hur gör jag det? Använder Nero 9. Tack tack

Bränna slumpvis? :va Bilderna visas ju i namnordning, hur dom bränns på skivan har inte ett smack med det att göra.

Syftar du på mitt inlägg?

Om filerna får slumpade siffror i filnamnen kommer de också komma i slumpad ordning?

Iochförsig kommer de komma i samma ordning varje gång men bättre än så kan man nog inte få det..

Last edited:
Lägg in bilderna slumpvis då?

Ta sortera via storlek eller något.

Annars får du väl sitta och lägga dom i "rätt" ordning ;)

Syftar du på mitt inlägg?

Om filerna får slumpade siffror i filnamnen kommer de också komma i slumpad ordning?

Iochförsig kommer de komma i samma ordning varje gång men bättre än så kan man nog inte få det..
Nej, på TS :) Helt korrekt att bilderna visas i namnordning, dvs slumpar man fram bildnamnen så får man en slumpvis visningsordning. Om man inte använder tex ACDSee Pro 2, där kan man sortera på storlek, datum, taggarna i filen mm. Slumpmässigt är nog svårare dock.
Det är ju inte riktigt som när man kopierade ihop kasettband, eller cdda-skivor, där man kan välja ordningen på låtarna :)

Borde gå att svänga ihop ett VBScript som kopierar och renamar filerna till en annan mapp.

Nu fixade jag det! Pinsamt enkelt egentligen. Hade en mapp med 150 bilder. Började med att sortera efter storlek i mappen, då hamnade dom hyffsat olika, därefter skummade jag igenom för att finjustera vissa bilder. Markerade alla filer - högerknapp - byt namn - tryckte en 1:a på första filen därefter enter. alla filer döpte sif i följd efter den första bilden, inga krångliga program, bara sunt bonnförnuft!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg