Bränna av DVD-filmer?

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Vad behövs egentligen för att kunna bränna av kopieringsskyddade DVD-filmer?? Något bra program att rekommendera, gärna freeware?

Enbart för säkerhetskopiering av egna filmer, förstås...... :D

OK, tack. Men där finns VÄÄÄLDIGT mycket information. Kan någon hjälpa mig med den korta versionen, alltså:

Vilket/vilka program behöver jag? :va

DVD-shrink och ngt brännarprogram som klarar ISO format som NERO. För att göra en lång beskrivning kort. 1) Dekryptering(ta bort kopieringskydd) 2) komprimera filmen så den får plats på brännbar DVD(6-10kronors). 3) bränn den. 1+2 klarar DVD-shrink av 3 klarar Nero av. Länken tidigare i tråden ger dig var du hittar beskrivningar.

tycon1 skrev:
CloneCD eller vad det heter fungerar väl till sånt?
Helt klart det bästa programmet är Clone DVD v2.3, gå ej att göra fel, detta program var dom tvungen att sluta göra eller nå sånt pga att det knäckte alla kopierings skydd eller var det nu va.

Det går ej att göra fel, och är väldigt enkelt. Tyvärr får du lista ut själv vars man kan skaffa det, jag kan inte säga det

R1 Uffe skrev:
Helt klart det bästa programmet är Clone DVD v2.3, gå ej att göra fel, detta program var dom tvungen att sluta göra eller nå sånt pga att det knäckte alla kopierings skydd eller var det nu va.

Det går ej att göra fel, och är väldigt enkelt. Tyvärr får du lista ut själv vars man kan skaffa det, jag kan inte säga det

Bara googla..eller dc

DVDshrink för att komprimera/rippa din film till en *.ISO.

Sedan DVDdecrypter för att bränna.
Finns på DVDhelp.com under tools....

//Peter

Öhm, varför göra en iso av filmen?

Kan ju bara kopiera filmen direkt genom dvdshrink tycker jag, i med skivan, encoda och bränn.

Edit: utan att använda sunk sunk dvd decrypter.

HAr aldrig provat decrypter så jag sk ainte uttala mig, men med clone dvd v2.3 så lonar du skivan till HD, sen letar du upp den i ditt brännar program och bränner. Du kan välja om du ska klona den till en .ISO eller orginal mappar, sen kan du välja hur många gånger du ska splitta den osv

DVDdecryptern bränner *.ISO-filen. I DVDshrink kan du ställa in så att den bränner med decryptern direkt efter att den packat ihop *.ISOn och sedan deletar ISOn efter sig.

DVDdecrypter funkar grymt bra för mig, är väldigt litet och har inte gett mig några problem. Nero har ju fått hybris, bara M$ och Hitler är värre.

//Peter

Empa skrev:
Vad är det för fel på DVD Decrypter? :confused:
Förutom att det jäkla programmet är kinkigt varje gång jag ska bränna i det (kvittar på vilken dator det än är) så är det bra.

Annars duger det till att rippa ner DVD till HDD.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg