Brända prickar i display Kawa zx10r -04

Andreas79

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Kawasaki zx10r
Hej

Jag skådat något irriterande i min display på hojjen, de finns brända prickar på vissa ställen, samt lite gulaktigt på andra som säkert är på väg att bli brända "prickar". Någon som vet varför dessa kommer upp?

Vad kan en ny display kosta?? :confused:

Har du ett double bubble-glas på den? Det funkar som ett förstoringsglas i soligt väder och smälter sönder instrumenteringen.

bra fråga, de vet ja inte har haft den i två dagar, men de borde synas tydligt om man hade det förstår ja, får kolla, vad kan de annars vara ? e de solen som ställer till det?

men bara för intresse vad kan en helt ny display enhet kosta?

JA, han har double bubble-glas på den...

Har även det på min hoj..

Alltså bäst att täcka över instrumenteringen när man parkerar i solen...?

Iceman1975 skrev:
JA, han har double bubble-glas på den...

Har även det på min hoj..

Alltså bäst att täcka över instrumenteringen när man parkerar i solen...?

Alternativt parkera i skuggan.

Hoztic skrev:
Eller ställa den så att det blir "fel" vinkel för solen!
Vi har haft samma problem på flygklubben, det har börjat brinna i klädseln några gånger när huven har varit öppen, och stått i rätt vinkel :(

O/T:
Huvkapell! Det är det dom är till för. Och sen ska huven vara stängd och låst också. Achtung!

Last edited:
Hoztic skrev:
Jajjemensan, men det har hänt när vi har klivit i för att starta, gjort daglig osv, det tar bara nån sekund en solig dag :huvet Det händer dock enbart med bakre huven!

O/T:
Bara bakre... ni startar med solen i ryggen kanske ? :gnissla Bra att ni är uppmärksamma när det väl börjar brinna :D

Pejo skrev:
O/T:
Bara bakre... ni startar med solen i ryggen kanske ? :gnissla Bra att ni är uppmärksamma när det väl börjar brinna :D
Eld i baken ger bättre fart, iofs. Och hade man redan solen i ryggen kommer man att slå rekord!

Hoztic skrev:
Näe, det skumma är att det tar bara eld med solen framifrån, blir väl paraboleffekt antagligen! :huvet
Japp, vi värvade en brandman till klubben! :hihi

Hmm... Efterbrännkammare?

Jag har dubbelbubbla på min och senaste på Sviestad så smälte en bit av ramen runt instrumenteringen, inte snyggt alls :3freak

Synd bara att glaset ger så mycket bättre skydd än original, annars hade jag bytt tillbaka bums.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT