Bräkleen

stevex

Hojvältare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
Ducati ST2-98
Tja,

blev tipsad idag om ett av gud sänt ybermedel för bromsskivorna, nämligen Bräkleen. Är det nåt att ha och hur ofta använder ni det, eller är jag uppsnurrad på läktaren som vanligt?

/S

Edit: App app, fel forum. Sorry

Det är bra att göra rent bromsarna med. vad ska du ha det till?

Qwerty skrev:
Det är bra att göra rent bromsarna med. vad ska du ha det till?
Att grogga på...
Nä, skämt å sido. Jag hade aldrig hört talas om det och killen som nämnde medlet lät som om han var beredd att byta ut både fru å barn mot en burk av det. Men åter till frågan: hur ofta (hör väl egentligen ihop med hur snabbt de blir smutsiga?)

Ja det gör helrent! Ett kanonmedel även om det kan tyckar lite dyrt. Själv rengjorde jag bland annat min AK4 i lumpen med det... Och det var riktigt fuskigt om man jämförde med de som löste upp skiten med vapenfet kan jag meddela!
Men se till att ytor som INTE är bromsskivor och som INTE ska rosta inte blir rena. Det går på nolltid att få rost om du rengör med bräkleen.

hejs!

stevex skrev:
Tja,

blev tipsad idag om ett av gud sänt ybermedel för bromsskivorna, nämligen Bräkleen. Är det nåt att ha och hur ofta använder ni det, eller är jag uppsnurrad på läktaren som vanligt?

/S

Edit: App app, fel forum. Sorry

Jag har aldrig använt det på skivorna. Däremot på kolvarna i bromsoket + alla andra rörliga delar i oket innan ny kopparpasta kladdas på.

svindyrt och överreklamerat.
Går lika bra med avfettning eller liknande.

Biltemas Bräklen är 50% billigare än överallt annars. Jag använder det mest för att avfetta portarna i topplocket innan jag lägger på epoxy.

raceman_peps skrev:
Ja det gör helrent! Ett kanonmedel även om det kan tyckar lite dyrt. Själv rengjorde jag bland annat min AK4 i lumpen med det... Och det var riktigt fuskigt om man jämförde med de som löste upp skiten med vapenfet kan jag meddela!
Men se till att ytor som INTE är bromsskivor och som INTE ska rosta inte blir rena. Det går på nolltid att få rost om du rengör med bräkleen.

hejs!

Kommer ni ihåg ramsan?

"Vapenfett 101, soldatens bäste vän!"

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...