Boxer

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Morsning allihopa, jag tänkte höra med er vad erat utslag angående mitt lilla problem här blir.
Jag var iväg till den lokala tv-handlaren nyss och lånade med mig en liten fin digitalbox hem. Dessvärre verkar den inte få in en ända kanal. Kör jag med antennkabeln direkt in i TV'n får jag bara in 1'an, och det med halvkass bild. Är det så att jag behöver köpa en ny antenn? Den som sitter på huset nu har nog suttit där sedan det byggdes 78 och är modell gigantisk.

När jag söker kanaler i boxen så ser jag att den får styrka men på kvalitet så gör den inget utslag alls, och sedan säger den att den inte hittar några kanaler.
Tänkte att kanske någon här som jobbar med dessa saker här något tips? vill ju köra boxer så man får 5'an och 3'an till ett rimligt pris...

Boxer ? är inte det en sån dära hemsk kamphund ? :rolleyes:

Allvarligt talat så tror jag du behöver en "vassare" antenn då du troligtvis befinner dig i ett område med dålig täckning, jag hade iallafall kass mottagning (numera jätteantenn) i stockholms innerskärgård.

Rocky skrev:
2230711 Allvarligt talat så tror jag du behöver en "vassare" antenn då du troligtvis befinner dig i ett område med dålig täckning, jag hade iallafall kass mottagning (numera jätteantenn) i stockholms innerskärgård.

Just det jag misstänkte... Jag har ju visserligen en signalförstärkare... Kanske man kan testa peta in den emellan också... Jaja, får prova ikväll när man kommer hem

Hinkas skrev:
2230722 Just det jag misstänkte... Jag har ju visserligen en signalförstärkare... Kanske man kan testa peta in den emellan också... Jaja, får prova ikväll när man kommer hem

Jag gav upp sökandet efter kanaler med originalantennen efter en kvart, det hela slutade med en faktura till en tv-installatör på en värsting antenn och 2 timmars monteringstid. :tummenner

Det är fan skandal att man inte ens grejar att få till sitt eget tv tittande, men "Farbror-lathet" la sig i mina tankegångar även denna gång. :hihi

Rocky skrev:
2230747 Det är fan skandal att man inte ens grejar att få till sitt eget tv tittande, men "Farbror-lathet" la sig i mina tankegångar även denna gång. :hihi

Åh-fan! Du och jag måste vara släkt! Jag har också en Farbror-lathet! Jaja, provar ikväll med signalförstärkaren, annars får man väl göra som dig, skaffe en feting antenn.

En liten ny antenn med förstärkning fungerar 10 ggr bättre än dom mindre flygplanen som återfinns på äldre hustak. Köp en för 300 o de funkar prima!

HanneZ skrev:
2230818 En liten ny antenn med förstärkning fungerar 10 ggr bättre än dom mindre flygplanen som återfinns på äldre hustak. Köp en för 300 o de funkar prima!

OK, får väl kika på det om det inte går att koppla förstärkaren direkt på antennkabeln till befintliga antennen... Annars så är det ju bara kul att pyssla med kablarna, det kittlar så skönt i fingrarna när man har förstärkare ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg