Boven till min öppna fraktur i vaden!

trille skrev:
helt allvarlig!!! :fakta

Allright....

Oxtar är väl inget plagiat på alpinestars? Vad grundar du det på? Är det för att det också är en racestövel då kanske? För mig veterligen så finns det väl inte så mykcet mer de har gemensamt förutom priset.

Sen att häva ur sig en så jävla dum grej till en kille som ligger med såna skador är riktigt jävla lågt....speciellt när det är helt omotiverat.

usch.. & sånna har jag... :(

spirre skrev:

Tror itne du behöver oroa dig..som Erik skrev tidigare..tänk hur illa det kan gå utan det skyddet istället. Mina stövlar (Alpinestars S-MX) har inga såna skydd alls...jag är övertygad om att man är mer skyddad i de stövlarna än i mina.

spirre skrev:

Tror du kan vara lugn.. min smäll var ju inte så snäll mot stövlarna.. då jag varit i vägskylltar, stenar, små o stora träd o allt annat som kan finnas i ett dike, så jag tror stövlarna har stått emot jävligt bra.. sen e de nog bara olyckligt att skenan gått av.. me tanke på att vänster stövel e hel..

sen kan de ju faktiskt vara något annat som gjort de.. behöver ju inte vara plastskenan.. men storlek på hålet o vart de sitter så blir man ju lite fundersam.. samtidigt som de känns som att den "lilla" plastbit inte skulle kunna skära upp vaden från under anklen till en bit under knät.. ju mer man tittar o tänker på de så blir man jävligt fundersam.. ska fixxa en bild på vaden.. så ni få se hur stort såret e.. o då blir man misstänksam att de verkligen e skenan som orsakat de hela.. börja tror på att något annat gått igenom skenan o stövlen o skurit upp vaden.. fast de få man väl aldrig reda på tyvärr..

Bifogar en bild på vart hålet är:

Bifogat

• hålistövel.jpg
    hålistövel.jpg
    62.4 KB · Visningar: 518
Jo men frågan e ju fortfarande hur mkt dom ska tåla.. jag tror ju att dom har gått över den gränsen med hästlängder.. tänk om jag slåg i den foten i vägskyllten i 90-110 km/h (kanske ännu snabbare oxå.. har noll minne ang hastighet osv).. då spelar de nog mindre roll vilken stövel jag hade haft.. o då kanske man ska vara glad att stövlen skyddade som den gjorde.. med en annan stövel så hade kanske foten legat kvar där..

Jag vill på inget vis svartmåla Oxtar.. jag har varit jävligt nöjd me mina stövlar.. o skulle mkt väl kunna köpa mig ett par sånna igen.. mitt inlägg var mer menat att berätta vad jag tror var orsaken till min öppna fraktur.. men jag tror att jag kommer skicka ett mail till duells imorrn o berätta vad som hänt.. o se dom e intresserade av att få stövlen.. så kanske dom kan komma fram till om de e stövlen eller något annat som orsakat min skada..

UrbanTiger skrev:
Gör så, du kanske får ett par nya i retur :tummenupp
Be om en hjälm och nytt skinnställ samtidigt :cool:
Behåll sedan försäkringspengarna och köp en semesterresa när du är på fötter igen :hej

Ja.. me tanke på att allt kommer ifrån Duells så varför inte?? :p :D

Mmm semester bli de i vilket fall när jag har blivit bättre.. ska bjuda min underbara flickvän på en resa för att hon tar hand om mig varje dag.. :D tror dock ej på att jag kommer så långt me försäkringspengarna.. har förstått av andra att de inte blir så mkt ersättning från försäkringen.. men vi få väl se.. :crash

hallå mave.. jag vet ju inte hur olyckan gick till men försök få något för detta pga det är stövlen som gjort skadan på din fot.. IALLAFALL ska du ha nya stövlar men försök gärna o få nån slant också...
men tanke på att folk i USA kan stämma McDonalds för dem gav någon för varmt kaffe och fick flera tusen dollar för det så borde du få nått för detta? eller?

Quaya skrev:
hallå mave.. jag vet ju inte hur olyckan gick till men försök få något för detta pga det är stövlen som gjort skadan på din fot.. IALLAFALL ska du ha nya stövlar men försök gärna o få nån slant också...
men tanke på att folk i USA kan stämma McDonalds för dem gav någon för varmt kaffe och fick flera tusen dollar för det så borde du få nått för detta? eller?

Kommer inte antyda något på att jag vill ha något av dom.. de e ju inte dom som kört av vägen.. men vill dom ersätta mig me något så få dom gärna göra de.. :)

Hade det där emot hänt på en bankörning o man bara hade typ kanat ut o kanske snurrat / voltat lite.. så hade jag nog varit mer förbannad på dom.. då hade jag gått ganska hårt på fram.. för de e ju de dom e framtagna för.. inte för att rensa diken på diverse bråten.. :3freak

Hej Maverick :tummenupp
bra att du håller på att växa ihop igen - utäck crash..

Klart jag oxå kör i Oxtar - det var dom boots som så säkrast ut i våres - när det sku handlas säkerhets grejor..

Håll gärna orienteret om hur det kommer nytt fram i saken - och enig - kontakta importören - product development etc..

Lycka till - vi syns på MC nästa år..
:squid

Galne Dansken skrev:
Hej Maverick :tummenupp
bra att du håller på att växa ihop igen - utäck crash..

Klart jag oxå kör i Oxtar - det var dom boots som så säkrast ut i våres - när det sku handlas säkerhets grejor..

Håll gärna orienteret om hur det kommer nytt fram i saken - och enig - kontakta importören - product development etc..

Lycka till - vi syns på MC nästa år..
:squid

Tackar tackar.. jo jag läker på.. har ju snart gått 7 veckor sen crashen.. så de e bara fem veckor kvar nu innan lårbenet ska vara helt.. o 6 veckor kvar tills gippset på vänsterfoten ska bort.. sen ska jag få börja belasta de.. värre e de nog me högerfoten.. ställningen ska sitta där mellan 3-6 månader.. så vi få se..

Jupp.. tycker oxå Oxtar stövlarna känns jävligt bra.. :tummenupp

Jag drar i väg ett mail imorrn.. så få vi se vad som händer.. håller er uppdaterade.. :)

Få hoppas att vi synes nästa år.. bara allt löser sig.. :)

Så.. nu var mailet skickat till Duells.. hoppas att dom nu ta upp detta.. o att jag få något svar.. helst skulle jag vilja se att dom verkligen ber mig skicka stövlarna till dom.. så jag kanske kan få reda på om skenan har orsakat skadan eller inte.. :)

Liten uppföljning..

Har fått svar ifrån Duells.. han som var ansvarig för Oxtar var på tjänsteresa o skulle återkomma så fort han hade kommit hem.. :tummenupp

Sen för er som ville se hur vaden ser ur.. så kommer två bilder..

Bifogat

• ben 1.jpg
    ben 1.jpg
    18.3 KB · Visningar: 488
Ser ut som svullnaden gått ner en hel del...
Första gången jag ser vaden utan bandage dock. Ser lite smaskigt ut det där..;)

Maverick skrev:
Liten uppföljning..

Har fått svar ifrån Duells.. han som var ansvarig för Oxtar var på tjänsteresa o skulle återkomma så fort han hade kommit hem.. :tummenupp

Sen för er som ville se hur vaden ser ur.. så kommer två bilder..

Ser ut att göra gottont :skrämd

Maverick skrev:
o den andra bilden..

Hm...? Nu köper du ett par Alpinestar å gör om precis samma sak igen så får vi kolla vilka som är bättre.... :crash

Nåja, skämt å sido. Ser inte alls trevligt ut, men jag tvivlar på att nån stövel, överhuvudtaget skulle ha klarat av att hålla benet/vaden oskadd. En typ av stövel kan klara en sorts krasch bättre än annan typ av stövel. Om man t ex köpa den absolut dyraste skon som finns så kan den kanske skydda bättre än alla andra stövlar i 99 % av fallen, men kan va sämre på just DET sättet som man själv kraschar, så det är lite onödigt att spekulera egentligen, vilken stövel som skulle ha varit bättre/sämre, alla olyckor e olika. Huvudsaken är att man har nån form av skyddstövel, för att, om inte klara sig helt helskinnad så i alla fall ha bättre odds på att klara sig hyfsat.

Lycka till med läkandet, å låt det läka i lugn å ro.

Lokke skrev:
Hm...? Nu köper du ett par Alpinestar å gör om precis samma sak igen så får vi kolla vilka som är bättre.... :crash

Nåja, skämt å sido. Ser inte alls trevligt ut, men jag tvivlar på att nån stövel, överhuvudtaget skulle ha klarat av att hålla benet/vaden oskadd. En typ av stövel kan klara en sorts krasch bättre än annan typ av stövel. Om man t ex köpa den absolut dyraste skon som finns så kan den kanske skydda bättre än alla andra stövlar i 99 % av fallen, men kan va sämre på just DET sättet som man själv kraschar, så det är lite onödigt att spekulera egentligen, vilken stövel som skulle ha varit bättre/sämre, alla olyckor e olika. Huvudsaken är att man har nån form av skyddstövel, för att, om inte klara sig helt helskinnad så i alla fall ha bättre odds på att klara sig hyfsat.

Lycka till med läkandet, å låt det läka i lugn å ro.

ord :fakta

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...