Jadu, det var ju ett av förslagen som kom upp på mötet och detta har jag framfört till vår allas Swedie.
Bra jobbat, och om jag inte mins alldeles galet var det ett av mina förslag jag lämnade skriftligt eftersom jag inte kunde komma
Hann ni med att ta upp de andra förslagen jag lämnade på utskiicket?
Svar/kommentarer på frågorna kommer här.
1)Min avsikt är att köra minst 70% nästa år. Min gissning är att det tillkommer 5-10 förare nästa år baserat på de rykten man hör. Genom tydlig och tidig programförklaring vad som gäller redan tidigt i höst efter sista racet ger folk möjlighet att planera och satsa till nästa år, osäkerhet skrämmer bort.
2) a)Vi som kör talar varmt om det när vi träffar andra åkare, nämner det så ofte vi kan.
b) Alla skriver flitigt i sina bloggar ökar ju läsintresset och hitraten vilket ökar intresset och inte minst hos sponsorer.
c) Få "highsider att skriva reportage och förarintervjuer samt bevaka racen med racerapport från varje race. Bevakningen har varit urusel, han skyler på tid men där kan någon av oss hjälpa till med bilder och rapporter m.m.
d) En liten affish tas fram med racekalendern att sättas upp hos alla handlare som håller på med twinnar eller racing, bankörningar, butiker etc.
e) Annat tidsschema på duccekörningarna( på åtmindstonde några bandagar) där Licens gruppen(krav på licens då) får 20-30 min pass, Hellre 4x30 allt. 5x20 min än 8x15 som idag. Hög andel nöjda raceåkare som visar upp sig ökar intresset att börja tävla.
f) Egen tråd på SH, idag hamnar vi i NEC/REC och det är obefintlig aktivitet. Lite mera väsen och skriverier från de tävlande och aktivitet där ökar intresset hos andra.
g) Bilstreamer att sätta i bakrutan och överalt var man kan. "Jag laddar för nästa race... www.nordicbott.net"
3) Smärtgränsen är nog 2000:- för dubbelrace.
4) Absolut 2 Race, helst som idag och gärna med Knudans schema med förmiddagsrace på Söndagen. Gärna en extra friträning på lördagen.
5) Svårt område, får inte bli några begränsningar. Finland/ Norge tveksamt, Kemora var väl tydligt. Resekostnaden är stor del.
6)
7) Enhetsdäck om det är ordentlig skillnad på pris, ska vara max 2000:-/set
8) Frågan är om ERF/NEC är det bästa ur intresse/marknadsförings synpunkt men antar att det är trångt på de övriga klassers scheman. Kan man få in ett helst två race på EM helgen i karlskoga skulle det ge ännu mer intresse och framför allt publik.Tror att klassen kommer att fortsätta växa om vi håller fast vid 2 race/helg för att det blir mycke tävlande för pengarna ( resekostnaden är stor del för alla) och att det kommit fler och fler twinnar som duger att köra med för en vettig peng. BMW, Buellen, KTM, billig utlandsimport av Duccar etc.