BoTT Race 3-4 Falkenberg #27

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Vilken helg! Vilket väder! Underbar racing, tack Conny för en kanon batalj och alla andra som var där.

Vi började med en träning på fredag 16.40-17.00 ungefär, vissa hade tjuvtränat hela fredagen nämner ingen..... Träningen flöt på bra och jag var direkt nere på samma tider som mitt första försök den 25/5. Enda lilla problemet var TC'n som var alldeles för hårt ställd iom jag hittat ett annat tempo sedan sist och jag hade stora problem att hitta fart ut på startmål utan att den bröt.

Till kvalet på lördag morron, 9.00-9.20, så hade jag inte riktigt klart för mig om det var inställning på tc'n som var problemet eller helt enkelt att fjädringen inte var rätt så det blev taskigt fäste. Jag justerade lite på fjädringen och gav mig ut, bättre blev det men inte 100. Jag hade fortfarande lite för mycket avbrott från tc utan att känna hjulspinn. Kvalade in som 18'e av 29 med nytt PB, rätt nöjd ändå men lite smolk i bägaren var det. Conny Sundberg kvalade in som 16'e med ett kanonvarv på 49.668, fart i den gubben...

Race 1 började 10.30 och jag ville inte strula till det för mycket så jag lät hojen vara med samma inställning som på kvalet. Nervös som faan ställde jag upp griden och starten gick...som vanligt en kass start och jag tappade några placeringar. Jag körde om Conny i början och efter det löpte det på ok tills han bromsar sig om mig i sista böj innan målgång...FAAAN....men bra kört Conny snygg omkörning, jag lämnade dörrn öppen sa han efteråt......ja ja......är det gentlemanna racing så får man väl ge de gamla lite plats att vingla på.......he he. Under hela loppet tokbröt tc ut på startmål pga fel inställning av nått.......det skulle jag ta reda på till nästa race svor jag bakom visiret, faan att tappa så mycket fart ut på rakan varje varv..

Nu hade vi ett helt ERF lopp mellan race 1 och 2 så nu fanns det tid att reda ut mina problem med tc/fäste. Upp med datorn, ladda ner loggar och grotta ner sig....njaa en lite tupplur först. Efter 1.5tim i husbilen så satte jag mig framför datorn och började analysera mina data, kollade även däcken och slitaget var i princip 100, ingen rand osv bara en fin ruggad yta på hela däcket.

Till race 2 så rörde jag inte chassit/fjädringen utan koncentrerade mig på tc'n, däcken verkade ju ha bra förutsättningar att greppa så jag tyckte inte det fanns skäl att pilla på det. Gjorde lite justeringar på tc och hoppades på det bästa.

17.30 racestart, nervös som faan igen.....hmm...är man 14 eller vad? Oj där gick starten och alla andra drog....inte jag. Jag gjorde ett litet känguru hopp och fick ta om......gissa vem som var TOKSIST in i första böj..........yours truly. Aja tänkte jag, nu kan det bara bli bättre. Jag beslöt mig för att bara köra hoj och testa mina nya inställningar. Men nu började jag komma ifatt fältet.....vad sakta dom kör, i den del som jag tillhör iaf, toppskiktet kör så fort att när man blir varvad hinner man inte med att se vilket märke det är på hojen...kanske färgen. Får väl köra om lite då.......och mera sånt blev det. Tc'n funkade kanon och den blev nästan perfekt för min nuvarande fart/kunskap, inget bryt och jag kunde till och med känna i vissa fall att den höll igen lite när jag försökte för mycket. Vid ett tillfälle mot slutet så hade jag så bra drive ut på rakan att jag höll på att köra in i hjulet på framförvarande förare, blev lite förvånad hur mycket det gjorde på utgångshastigheten. Körde upp mig till en 16'e plats efter katastrof starten, gissa om jag är nöjd!!! PB med 49,831!!!!

Nu kanske ni undrar vart Conny tog vägen....han körde jag om tidigt och hela loppet bara väntade jag på att han skulle komma om igen, hjärnspöke... Nu står det 2-2 i race "vinster" oss emellan, nästa är på Gelleråsen och då får jag nog det väldigt tufft, hans hemma bana.....jag har inte kört där ännu. Hoppas min heldag 2 veckor innan hjälper mig lite.

I depån gjorde som vanligt min vän Mattias Stendahl ett kanon jobb, utan det skulle detta inte fungera......TACK!!!!

/J

Bifogat

• 53.JPG
    53.JPG
    110 KB · Visningar: 92
  • 119.JPG
    119.JPG
    80 KB · Visningar: 98
  • 173.JPG
    173.JPG
    74.4 KB · Visningar: 88
  • 198.JPG
    198.JPG
    107.4 KB · Visningar: 94
Träning fredag för Koweracing, nya hojen funka utmärkt efter lite chassijustering bak. Lördag kval, ok! I starten hugger kopplingen i klassiskt STM manér, det blev 3växlar med nosen i vädret som följd. :D
Efter 8 varv in i race 1 och tiderna förbättrats (poängplats!!) så skar vevlagren ihop ut på rakan. ÖKEN!! :död

Bara packa ihop, åka hem och inspektera eländet. Jodå, motoroljan ser ut som om den korsats med CRC kopparpasta. :huvet

Nya tag, nya garagekvällar; Gelleråsen nästa!

Är inte så snabb i starten vad det gäller nätet men lyckas ibland på banan . Underbart att ha konkurenter som som ligger på samma nivå en själv det blir så mycket roligare när man har ett specifikt mål att jaga . Ser fram emot många täta race under sesången . Vad är det man säger upp som en sol och ner som en pannkaka men än så länge är det som sagt 2 2 i segrar oss emellan . Gelleråsen nästa 2-0 1-1 0-2 ??????

Är inte så snabb i starten vad det gäller nätet men lyckas ibland på banan . Underbart att ha konkurenter som som ligger på samma nivå en själv det blir så mycket roligare när man har ett specifikt mål att jaga . Ser fram emot många täta race under sesången . Vad är det man säger upp som en sol och ner som en pannkaka men än så länge är det som sagt 2 2 i segrar oss emellan . Gelleråsen nästa 2-0 1-1 0-2 ??????

Conny !?!?!......min Nemesis..

/J

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion