BoTT kalendern 2009

Mellgren

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
Ducati 899
Fann detta på www.nordicbott.net:

Kalender 2009
Race 1-2. 2-3 maj - Anderstorp
Race 3-4. 13-14 Juni - Knutstorp
Race 5. 1 aug - Falkenberg
Race 6-7. 5-6 sep - Falkenberg
Race 8-9. 26-27 sep - Anderstorp

Två rejs på Falken? Endast ett rejs helgen 1 augusti? Rejs 5...

Nån som vet nåt mer?

Vad jag kunde se i annan tråd så kommer NEC och BoTT köra! REC-team för ansöka om Wildcard till NEC-loppet. Det blir alltså bara race på lördagen och eftermiddagsträning på fredagen.

Vad jag kunde se i annan tråd så kommer NEC och BoTT köra! REC-team för ansöka om Wildcard till NEC-loppet. Det blir alltså bara race på lördagen och eftermiddagsträning på fredagen.

Trist med ett rejs, men det väger upp litet med fredagsträning. Falken är en kul bana, men det är vääldigt långt dit för oss 08:or:(

Blir det fredagsträning på första Falkenbergshelgen också?

Last edited:
Eller ligger den utanför serien?

Frågan är ju hur många som kommer om det inte är med i serien?

Vi hade samma problem med SP-klassen att när den officiellt inte var med i deras serie så kom inte många för de fick inte poäng i serien. Vi kunde inte ha dem i egen klass längre utan nu kör de i 125-400 som är en blandklass och det fungerar bra.

BoTT i Rookie 1000?

Njaa, då får ni nog problemet att köra dubbla race i R1000 istället.
Samt.. vad gör man med A-förare som kör Bott??

Tror faktiskt det kan bli ganska många BoTT hojar i år.
Bland andra har ju både jag & RGV Nisse har ju köpt Aprilia..
//
B

A och B förare är välkomna i Nordic BoTT, vi skiljer inte på sådant. Kör på bara.

Vi som arrangerar Nordic BoTT har bestämt att serien förbehålls de arrangemang som körs tillsammans med ERF-serien. Förra året hade vi problem med att få tillräckligt med deltagare. Det extra race som har gått på Sviestad har således fått stryka på foten. Race som är listade på ERF och Nordic BoTT siten är de som ingår i serien.

Ja varför är inte LMS med kalendern? Det var ju en utav anledningarna till att man skaffade Millen, för att jag hade tänkt att dubbla den helgen och köra både R1000 och BoTT:D

Förhoppningsvis blir vi tillräcklingt många twinnar för ett eget race ialla fall.
Kanske bättre så här, då vi slipper en massa snabba A-förare:D

Skämt åsido, Synd att ni ser det så.

Förra året hade vi problem med att få tillräckligt med deltagare. Det extra race som har gått på Sviestad har således fått stryka på foten..

Det går att tolka det du skriver på flera vis.
Menar du totalt genom året, eller att det på på LMS B-race inte var tillräckligt med förare?

Hur som haver, är det väl knappast rätt väg att få in mer förare; att ta bort ett race.
//
Benny

Suger en hel del att närmsta rejset för oss som bor lite mer norrut ligger 55mil bort:arsele

Vi som arrangerar Nordic BoTT har bestämt att serien förbehålls de arrangemang som körs tillsammans med ERF-serien. Förra året hade vi problem med att få tillräckligt med deltagare. Det extra race som har gått på Sviestad har således fått stryka på foten. Race som är listade på ERF och Nordic BoTT siten är de som ingår i serien.

Har jag inte blivit tillfrågad om...

PeppeK

Vad tror ni det beslutet hjälper till?

Förhoppningsvis blir vi tillräcklingt många twinnar för ett eget race ialla fall.
Kanske bättre så här, då vi slipper en massa snabba A-förare:D

Skämt åsido, Synd att ni ser det så.
//
Benny

Så blev det klart att LMS B-race körs utan vår klass.
Förbannat synd, tycker jag.
//
Benny

Back