Don Quixote
Nordic BoTT 2010
Näh, kanske inte men allt är ju styvnackat bestämt nu så det är bara att släppaHanneZ skrev:2678412Inte är väl en er-6 så mkt slöare än en 748?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Näh, kanske inte men allt är ju styvnackat bestämt nu så det är bara att släppaHanneZ skrev:2678412Inte är väl en er-6 så mkt slöare än en 748?
Du kan väl köra den i sp?Don Quixote skrev:2678434Näh, kanske inte men allt är ju styvnackat bestämt nu så det är bara att släppa![]()
Don Quixote skrev:2678434Näh, kanske inte men allt är ju styvnackat bestämt nu så det är bara att släppa![]()
Mattias skrev:2678471Mja, BoTT-experimentet på B-rejset i somras var väl inte så jävla mångfaldigt och kul. Men jag blir gärna överbevisad i vanlig ordning.
Gustav O skrev:2678485Då måste Donkey Kong klassa ner sig till B-förare eftersom SP from 2007 enbart ä röppen för förare med B-licens.
HanneZ skrev:2678412Inte är väl en er-6 så mkt slöare än en 748?
Don Quixote skrev:2678543ER6an borde man väl få köra med i SuperStock 600 va?![]()
Andra stycket i ditt inlägg motsäger det första. Om man vill främja andra märken än Ducati i BoTT ska man förstås tillåta alla 2-cylindriga fyrtaktsekipage som kvalar in oavsett cylindervolym. Vilket trovärdigt skäl finns det att motverka SV650, ER6, MT01 m.fl.?mloren skrev:2678469En undre gräns i BoTT på 748cc är nog ganska vettig ned tanke på bl.a alla små monster (Modellen alltså) som inte är särskilt snabba, och som sagt tar ju SP in de flesta av dom knarrar som inte går in i BoTT.
Det viktiga nu är att detta inte blir en Ducati Cup, det skulle nog vara förödande för klassen.

Nyteknik skrev:2678630Andra stycket i ditt inlägg motsäger det första. Om man vill främja andra märken än Ducati i BoTT ska man förstås tillåta alla 2-cylindriga fyrtaktsekipage som kvalar in oavsett cylindervolym. Vilket trovärdigt skäl finns det att motverka SV650, ER6, MT01 m.fl.?
![]()
Den gränsen kallas "kval". Om BoTT vill vara något mer/roligare än en klass för Ducati finns det inget skäl att begränsa cylindervolymen nedåt.*Superlight* skrev:2678714...gränsen måste ju dras någonstans för att det inte ska bli för stora fartskillnader.
Utveckla!Gustav O skrev:2678716...reglementet i BoTT är väl genomtänkt...
Nyteknik skrev:2678630Andra stycket i ditt inlägg motsäger det första. Om man vill främja andra märken än Ducati i BoTT ska man förstås tillåta alla 2-cylindriga fyrtaktsekipage som kvalar in oavsett cylindervolym. Vilket trovärdigt skäl finns det att motverka SV650, ER6, MT01 m.fl.?
![]()
Tror det var 5-6 st 2007, samma som ERF.Rotorp skrev:2678908Hur m¨nga bott tävlingar går d i svrige då`?
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |