BoTT ehh? Hur, vad när?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Trodde inte att det skulle bli nå sprintrejsande nästa år då SP250 blev för B-förare men så dyker Battle of the Twins upp i smyg. Där måste det väl gå att åka ER6? Hur ligger det till med reglerna, är det lika strängt som andra klasser eller skulle ingen ta illa upp om man slängde på clip-on och helkåpor på hojen?
Kan ju bli riktigt festligt det här...
 
http://www.vtr.nu/viewtopic.php?p=18466

Från VTR sidan o lita ang när osv.. Clip on o helkåpa säkert inga problem...

Saxat från LMS sida från i höstas -06

BoTT är en egen klass.
Reglementet som kommer att gälla är Rookie1000 (601cc till 1250cc fyrtakt) med tillägget att det endast gäller 2-cylindriga cyklar.
 
Last edited:
#space skrev:
2677249 http://www.vtr.nu/viewtopic.php?p=18466

Från VTR sidan o lita ang när osv.. Clip on o helkåpa säkert inga problem...

Saxat från LMS sida från i höstas -06

BoTT är en egen klass.
Reglementet som kommer att gälla är Rookie1000 (601cc till 1250cc fyrtakt) med tillägget att det endast gäller 2-cylindriga cyklar.
748cc-1247cc 2cyl 4takt är det som går in i BoTT. INGET ANNAT
 
LOTTAK skrev:
2677284 748cc-1247cc 2cyl 4takt är det som går in i BoTT. INGET ANNAT

? Ke? Skulle ni ha nått emot att man (jag) är med på en 650? Är reglementet spikat och av vem?

EDIT: Uppenbarligen skulle ni det men ... frågan kvarstår.
 
Don Quixote skrev:
2677435 ? Ke? Skulle ni ha nått emot att man (jag) är med på en 650? Är reglementet spikat och av vem?

EDIT: Uppenbarligen skulle ni det men ... frågan kvarstår.


Ska väl börja med att säga att jag inte är 100 säker, men jag tror att reglementet är det samma som det tidigare var i BoTT, sedan handlar det någ inte så mycket om en enskild person tycker et är OK eller inte.
Men det är väl lungt, fixa till ett OD kit på ditt tilltänkta objekt :tummenupp
 
LOTTAK skrev:
2677284 748cc-1247cc 2cyl 4takt är det som går in i BoTT. INGET ANNAT
Varför inte 0-1247 cc eller för den delen öppet för vilken cc som helst? Att sätta en nedre gräns framstår i alla fall som huvudlöst eftersom kval ändå sorterar bort eventuellt hopplöst långsamma ekipage.
 
Ja, det känns som att just BoTT skulle kunna (eller är) en klass där det skulle vara ok att ha lite öppnare reglemente. För min egen del vill jag fantastiskt gärna ha en klass att åka i.

Är det Svemo som bestämmer reglementet? Om det nu inte är det, och man således slipper gå genom denna sirapssega organisation så skulle det kanske med lite lobbying gå att ändra så att ER6/SV650 kommer med? Dom är ju inte märkbart slöare än en gammal sur-ducce och jag tror bestämt att jag skulle kunna läxa upp en och annan på bättre material :)
 
Glöm inte att bott är ducceåkarnas egna serie, kunde man slippa apriliorna skulle de säkert vara glada.
Frågan om hur hårda de kommer vara mot cc-kravet på mindre duccar...
 
oFFkeFF skrev:
2677761 Glöm inte att bott är ducceåkarnas egna serie, kunde man slippa apriliorna skulle de säkert vara glada.
Frågan om hur hårda de kommer vara mot cc-kravet på mindre duccar...
Kraven gäller även för ducce, det ska vara 748cc eller över även för dom.
Prillorna är mer än välkomna :nicka då detta inte är en ren ducceserie.
 
Don Quixote skrev:
2677526 Ja, det känns som att just BoTT skulle kunna (eller är) en klass där det skulle vara ok att ha lite öppnare reglemente. För min egen del vill jag fantastiskt gärna ha en klass att åka i.

Är det Svemo som bestämmer reglementet? Om det nu inte är det, och man således slipper gå genom denna sirapssega organisation så skulle det kanske med lite lobbying gå att ändra så att ER6/SV650 kommer med? Dom är ju inte märkbart slöare än en gammal sur-ducce och jag tror bestämt att jag skulle kunna läxa upp en och annan på bättre material :)

Köp en Aprilia?
 
Finns det någon chans att ändra reglementet eller är det bara att glömma?
 
Don Quixote skrev:
2677526...ändra så att ER6/SV650 kommer med? Dom är ju inte märkbart slöare än en gammal sur-ducce och jag tror bestämt att jag skulle kunna läxa upp en och annan på bättre material :)
Om du siktar på den nivån kan du väl köpa en sur gammal TRX? Den har ju kubiken och den är definitivt inte långsammare än en sur-ducce eller SV. Mycket billigare än nån av dem dessutom :tummenupp
 
oFFkeFF skrev:
2677761 blablablabla bla bla bla......


ok.....:va


Hur kul skulle det vara om det bara blir Duccar???
Hoppas själv det blir en rejäl blandning med hojar :yoparty
 
LOTTAK skrev:
2678287 Reglementet är spikat och kommer inte att ändras.
Går d inte att lägga upp reglementet för BoTT -07 med nyheter? Då det inte utgår från Rookie 1000 som det väl gjorde -06 :tummenupp
 
LOTTAK skrev:
2678287 Reglementet är spikat och kommer inte att ändras.

Får man fråga av vem och varför det är omöjligt att ändra det? Det finns en hint om att det kommer komma något på erf.nu men annars är all info från Håkans inlägg på Håkans hemsida.
Bara en vänlig fråga, du behöver inte få någon form av Linköpingsattityd nu.
 
#space skrev:
2678326 Går d inte att lägga upp reglementet för BoTT -07 med nyheter? Då det inte utgår från Rookie 1000 som det väl gjorde -06 :tummenupp
Reglerna som gäller är samma som Rookie 1000 kör efter. Däremot är det från 748-1247cc 2cyl 4takt som gäller och inget annat. Att blanda in mindre cyklar är inte bra ur fartskillnadssynpunkt.

Victor skrev:
2678330 Får man fråga av vem och varför det är omöjligt att ändra det? Det finns en hint om att det kommer komma något på erf.nu men annars är all info från Håkans inlägg på Håkans hemsida.
Bara en vänlig fråga, du behöver inte få någon form av Linköpingsattityd nu.
Det är ett initiativ av min man att dra igång BoTT igen i Sverige och Brånalt och Lodnert nappade på idén att köra ihop med ERF. Så reglerna är satta av dessa 3 herrar.
 
Last edited:
LOTTAK skrev:
2678404 Reglerna som gäller är samma som Rookie 1000 kör efter. Däremot är det från 748-1247cc 2cyl 4takt som gäller och inget annat. Att blanda in mindre cyklar är inte bra ur fartskillnadssynpunkt.


Det är ett initiativ av min man att dra igång BoTT igen i Sverige och Brånalt och Lodnert nappade på idén att köra ihop med ERF. Så reglerna är satta av dessa 3 herrar.
Inte är väl en er-6 så mkt slöare än en 748?
 
LOTTAK skrev:
2678404 Reglerna som gäller är samma som Rookie 1000 kör efter. Däremot är det från 748-1247cc 2cyl 4takt som gäller och inget annat. Att blanda in mindre cyklar är inte bra ur fartskillnadssynpunkt.

Oki! Då vet jag hur ni/dom tänkte med den ändringen. Det som slår mig direkt är att det körs ju b-race 600cc o 1000cc tillsammans i samma race o där kan det skilja en hel del i extrema fall med stk 600cc kontra megakittad allt superbike 1000cc. Ett startled med många förare på 2cyllar o verkligen varierade märken skulle ju dessutom säkert öka intresset o få ett bredare gehör, typ kör han den cykeln, fan d ska testas osv osv.. O det som tappas på rakorna tas säkert igen i kurvorna med många härliga o spektakulära omkörningar som krydda i racen :)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top