Boten Anna - Kareoke - Hjälp tack

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ett stycke lillebror ska fira en god kamrat som självklart heter Anna.. Då vill de framföra en liten sång och behöver därför Basshunters sommarplåga "Boten Anna" i Kareokeversion.

Finns den?! Det finns ju miljarder versioner av den så jag tänkte att någon nörd eller något moppefucko hade dem allihop... :tungan

Vi tuffa hårdrockare håller oss inte med sån musik men jag lovade att hjälpa till så pliz pliz plis gör ett undantag och hjälp herr moralkärring i nöd.

Jag har "13-basshunter-boten_anna_(instrumental).mp3"

Bara musiken, fast "instrumental" då.

Paradoxy skrev:
2442967 Jag har "13-basshunter-boten_anna_(instrumental).mp3"

Bara musiken, fast "instrumental" då.

Ja, den är det.. den instrumentala...
Det är jag som är bakom.. Varflr dc:ade jag inte efter instrumental? :huvet

Nåja, plötsligt inser jag att jag startat dagens mest onödiga och korkade tråd.

Instrumentalversionen är inte tillnärmelsevis samma låt, den är full av banjosamplingar typ. Man hör knappt att det är Båt-låten.

dessutom säger du att du inte lyssnar på den, erkänn att du gillar basshunter

hahahahhahaaaahha

korvgubbe skrev:
2443732 japp, precis lika mycket som du gillar att få en rektoskopi! :tummenupp

hehe... fattar inte att svenska folket tycker om sån musik. jävla skitlåt och jävla brat nisse

smallsocks skrev:
2443739 hehe... fattar inte att svenska folket tycker om sån musik. jävla skitlåt och jävla brat nisse

Jag tycker basshunter suger gammal rutten bajskuk. Därför lyssnade jag inte på instrumentalversionen som jag tog hem utan brände den direkt till skiva så nu är min fråga:

- HAR markus rätt i att instrumentalversionen skiljer sig avsevärt från orginalet? (OM man självklart bortser från det uppenbara att den saknar sång)

korvgubbe skrev:
2443745 Jag tycker basshunter suger gammal rutten bajskuk. Därför lyssnade jag inte på instrumentalversionen som jag tog hem utan brände den direkt till skiva så nu är min fråga:

- HAR markus rätt i att instrumentalversionen skiljer sig avsevärt från orginalet? (OM man självklart bortser från det uppenbara att den saknar sång)

ingen aning, har aldrig lyssnat mer än 2 sekunder på den låten, tar kollektivt självmord (tar med mig de närmast mig i ren desperation)

surfa till lunarstorm och fråga, du får väl sisådär 678,5 svar på 1.3 sekunder...

Fråga om bränna musik, smart att inte testlyssna först så man vet att det fungerar? jobbigt att det inte "fungerar" när det väl måste det...
men men

korvgubbe skrev:
2442994
Nåja, plötsligt inser jag att jag startat dagens mest onödiga och korkade tråd.

Du gillar ju skiten, erskänn nu :7peta

smallsocks skrev:
2443739 hehe... fattar inte att svenska folket tycker om sån musik. jävla skitlåt och jävla brat nisse

Brat... nja, inte ens i närheten :tummenupp
men suger gör den, haha

smallsocks skrev:
2443785

Fråga om bränna musik, smart att inte testlyssna först så man vet att det fungerar? jobbigt att det inte "fungerar" när det väl måste det...
men men

Det finns 3 anledningar till att jag inte lyssnade:

1. Eftersom min dator hemma bråkar krävs det meck för at få ut nått ljud
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132881

2. Klockan var mycket och jag var påväg i säng så jag brände ut låten direkt(eftersom jag heller inte kommer hem innan brorsan ska hämta skivan)

3. Jag ogillar Basshunter

korvgubbe skrev:
2443807 Det finns 3 anledningar till att jag inte lyssnade:

1. Eftersom min dator hemma bråkar krävs det meck för at få ut nått ljud
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132881

2. Klockan var mycket och jag var påväg i säng så jag brände ut låten direkt(eftersom jag heller inte kommer hem innan brorsan ska hämta skivan)

3. Jag ogillar Basshunter

haha jag har läst din datorstrul tråd... måste erkänna att några skratt smällde jag av härlig skade glädje!

äh trist, har du felsökt något då? du fick ju en del tips fast du kanske känner dig mest som en :tomten

smallsocks skrev:
2443812
äh trist, har du felsökt något då? du fick ju en del tips fast du kanske känner dig mest som en :tomten

Jodå, jag har felsökt så mycket jag kan och felen uppstår oavsett vilket tangentbord jag använder(både inbyggt och ett trådlöst)...
Pissfel :mad:
Jag känner mig sällan som en :tomten när det gäller datorer men jag vill ju undvika att ominstallera allt så långt det går. Det suger purjo att ägna en hel dag till att installera om allt.

korvgubbe skrev:
2443820 Jodå, jag har felsökt så mycket jag kan och felen uppstår oavsett vilket tangentbord jag använder(både inbyggt och ett trådlöst)...
Pissfel :mad:
Jag känner mig sällan som en :tomten när det gäller datorer men jag vill ju undvika att ominstallera allt så långt det går. Det suger purjo att ägna en hel dag till att installera om allt.

men hey, det tar inte en dag... själva installationen tar typ 40-45 min ok säg 50 min, sedan installera diverse program och inställningar o sånt 15-20 min till...

och så har vi den eventuella backupen av "porr o diverse" innan du installerar då... som du kör över till en extern hdisk med usb = går snabbt....

och självklart tar du ner alla drivare i förväg som den inte brukar hitta...

2 timmar så är du på G igen... dessutom ladda ner VMWARE workstation så slipper man sånt där sedan... virtuella maskiner...

smallsocks skrev:
2443854 men hey, det tar inte en dag... själva installationen tar typ 40-45 min ok säg 50 min, sedan installera diverse program och inställningar o sånt 15-20 min till...

och så har vi den eventuella backupen av "porr o diverse" innan du installerar då... som du kör över till en extern hdisk med usb = går snabbt....

och självklart tar du ner alla drivare i förväg som den inte brukar hitta...

2 timmar så är du på G igen... dessutom ladda ner VMWARE workstation så slipper man sånt där sedan... virtuella maskiner...

Jo, nu räknar du som SL:s reseplanerare. Den effektiva restiden är....

Först formatering. 20 minuter. Sen ominstallation av XP tar ju 30-40 minuter. Lägg till ytterligare 20 för alla omstarter och inställningar som skall göras. Därefter ska du in med Officepaketet och med alla omstarter så har vi snart lagt ytterligare en timme.

Därefter ska du in med fildelningsprogram, bildredigeringsprogram, brandvägg, virusprogram, alla codecs till mediaplayer, VLC-player, dreamweaver, photoshop, winamp, pokerklienter, firefox, flashplayer, acrobatreader och minst lika många program till.

Och även om den effektiva tiden begränsar sig till 3-4 timmar så blir det alltid väntetider för så kul tycker jag inte att det är så jag sitter och stirrar på skärmen och följer alla progressbars när de långsamt växer fram på skärmen.

korvgubbe skrev:
2443745

Ja. Den är exakt likadan i 47 sekunder, sen blir den lite svår att känna igen.

Paradoxy skrev:
2443875 Ja. Den är exakt likadan i 47 sekunder, sen blir den lite svår att känna igen.

Helvete! :mad:

Finns det någon instrumental version/ Kareokeversion?

Jag har för mig det fanns ett kareokeplugin till winamp.. finns det eller mindes jag fel?

korvgubbe skrev:
2443874 Jo, nu räknar du som SL:s reseplanerare. Den effektiva restiden är....

Först formatering. 20 minuter. Sen ominstallation av XP tar ju 30-40 minuter. Lägg till ytterligare 20 för alla omstarter och inställningar som skall göras. Därefter ska du in med Officepaketet och med alla omstarter så har vi snart lagt ytterligare en timme.

Därefter ska du in med fildelningsprogram, bildredigeringsprogram, brandvägg, virusprogram, alla codecs till mediaplayer, VLC-player, dreamweaver, photoshop, winamp, pokerklienter, firefox, flashplayer, acrobatreader och minst lika många program till.

Och även om den effektiva tiden begränsar sig till 3-4 timmar så blir det alltid väntetider för så kul tycker jag inte att det är så jag sitter och stirrar på skärmen och följer alla progressbars när de långsamt växer fram på skärmen.
´

du överdriver lite, det flesta program du säger kan man välja "starta om senare" och office tar typ max 5 min att installera, du behöver ju inte formatera hdisken innan du installerar om xp, delete partion så klart, new partioin, install xp done :)går snabbare

det går ju segare att felsöka fram det där felet + att du lider ju medans eftersom inget fungerar, hade du börjat med, gör om, gör rätt så hade det varit klart för evigheter sen :)

men kanske dags att uppgradera datorn? om det tar en timme att starta om och så emellanåt, sammanlagt alltså, låter jäääääävligt segt (jag jobbar med datorer så installerar typ datorer väldigt ofta så jag vet hur snabbt det går)

ok nog med datasnack här, kan ju gå till din tråd istället :)

man kan göra annat medan det installerar ju, läs en tidning eller något o tryck på enter o diverse...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg