Bota bakfyllan, vätskeersättning??!

Max© skrev:
2598022 Är inte det s.k "dålig hygien" att stoppa in hushållsapparater i analen?

Det kanske är det som är svaret, en "stolpiller/rövskägg o kangelbär -smoothie" till frukost mot bakfyllan!

Gör ren den av slattarna från festen bara, så är saken biff.

AndreasNo skrev:
2598032 finns de nåt som kan bota bakfylleskiten?..den e jobbigast om man inte vaknar hemma :rolleyes:

Käka en dl betongpulver innan du går och lägger dig.

Brorsans hund gjorde det av misstag en gång och den stackaren sket inte på 3-4 dagar. Sen blev det veterinär och ut kom en jefligt hård skit :tummenupp.

Pinky skrev:
2598109 Käka en dl betongpulver innan du går och lägger dig.

Brorsans hund gjorde det av misstag en gång och den stackaren sket inte på 3-4 dagar. Sen blev det veterinär och ut kom en jefligt hård skit :tummenupp.

hah...ah fan, kanske ska ta me mig lite pulver ut på krogen o svepa imig ifall man hamnar nånannanstans än hemma :D

Pinky skrev:
2598109 Käka en dl betongpulver innan du går och lägger dig.

HAHAHA, fy fan stackars hund

Resorb brustabletter.
1-2st, (beroende på fyllegrad..), i ett stort glas vatten när man kommer hem och sen ytterligare ett stort glas med bara vatten, det är min räddning mot bakfylla:)

När ni dricker så mycket att ni ligger dåliga hela dagen efter, vad är då er avsikt med drickandet? :va

Mackz skrev:
2598274 När ni dricker så mycket att ni ligger dåliga hela dagen efter, vad är då er avsikt med drickandet? :va

När du festar, festar du då för att maximera nöjet dagen efter eller för att maximera nöjet på festen?

Jag brukar ta en resorb + en magnecyl brus (Acetylsalicylsyra ska det va!) o det funkar bra. Magnecylen mot akut baksmalla / huvudvark o resorben lite mer langsiktigt sa man slipper en indian (Man vaknar o mar bra men den javeln ligger o smyger i buskarna framat tretiden for att sedan hoppa fram o satta tomahawken i bakhuvet pa mig. Bombad o Sankt!).

Jag vill dock hoja ett varningens finger da resorb aven innehaller stabiliserande medel for lilla tarmen. Om du inte har riktig ol-diarre sa kommer du ocksa bli javligt hard i kistan.

Jag tog en trippel dos en gang nar jag var ap-bakis. Baksmallan forsvann men jag sket inte pa tre dagar, nar det sedan antligen gick sa var jag tvungen att krysta sa jag trodde att bade ringen o blodkarl i hjarnan skulle brista. Det kandes som jag sket ur mig hela pasen stenkulor o staldankar jag hade i trean! :(
det rasslade sa mkt i toaletten att grannen borjade knacka i vaggen. :( :(

Hade nog fan hellre varit bakis.

Kajan skrev:
2598354 Jag brukar ta en resorb + en magnecyl brus (Acetylsalicylsyra ska det va!) o det funkar bra. Magnecylen mot akut baksmalla / huvudvark o resorben lite mer langsiktigt sa man slipper en indian (Man vaknar o mar bra men den javeln ligger o smyger i buskarna framat tretiden for att sedan hoppa fram o satta tomahawken i bakhuvet pa mig. Bombad o Sankt!).

Jag vill dock hoja ett varningens finger da resorb aven innehaller stabiliserande medel for lilla tarmen. Om du inte har riktig ol-diarre sa kommer du ocksa bli javligt hard i kistan.

Jag tog en trippel dos en gang nar jag var ap-bakis. Baksmallan forsvann men jag sket inte pa tre dagar, nar det sedan antligen gick sa var jag tvungen att krysta sa jag trodde att bade ringen o blodkarl i hjarnan skulle brista. Det kandes som jag sket ur mig hela pasen stenkulor o staldankar jag hade i trean! :(

HAHAHAHAHAHAHA:rofl

Max© skrev:
2597371 Tja!

Har fått tipset att bota bakfylla med någon form av vätskeersättningstabletter!

Frågan är vilket märke som funkar bäst och var man köper det... Hittade en typ på Apoteket av märket sempers, men det var endast i pulverform o vem fan har motorik att dalta med sånt efter krogen när man i det närmaste har däckat... :va

Någon mer helgalkolaaada som har stake nog att kliva fram o dela med sig av sina erfarenheter kring detta ämne?! :gnissla

Bästa är ändå, att dricka hyffsat måttligt, hålla sig till en "färg" inte blanda rödtjut, whisky, skumpa och öl..och även om man dricker alkohol så ta lite vatten mellan "suparna", så slipper du kanske vakna med headbanging, snustorr klibbande i mun, olustkänsla i magtrakten.:tummenupp

Mycket vatten innan läggdax funkar bra. Nackdelen är bara att man inte sover så bra eftersom man springer på muggen stup i kvarten under natten.

Är man riktigt packad när man ska lägga sig kanske man inte ska dricka så mycket vatten. Tänk om man inte vaknar när det är "dags"? :)

Kajan skrev:
2598354 Jag brukar ta en resorb + en magnecyl brus (Acetylsalicylsyra ska det va!) o det funkar bra. Magnecylen mot akut baksmalla / huvudvark o resorben lite mer langsiktigt sa man slipper en indian (Man vaknar o mar bra men den javeln ligger o smyger i buskarna framat tretiden for att sedan hoppa fram o satta tomahawken i bakhuvet pa mig. Bombad o Sankt!).

haha, det var en uppigande anekdot

sporTlovEr skrev:
2598603 Bästa är ändå, att dricka hyffsat måttligt, hålla sig till en "färg" inte blanda rödtjut, whisky, skumpa och öl..och även om man dricker alkohol så ta lite vatten mellan "suparna", så slipper du kanske vakna med headbanging, snustorr klibbande i mun, olustkänsla i magtrakten.:tummenupp

Den dagen kommer.....NÄR jag blivit gubbe o feg!

Sådär tänker jag inför varje helg/fest o det funkar la de 2 första ölen/groggarna sen flyger FAN själv i mig o sen äre morgon :va Men lika roligt äre varje gång att höra allt jävulskap man orkat jaga fram ur käften efter de där 2 ölen :D

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025