Bota bakfyllan, vätskeersättning??!

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1
Tja!

Har fått tipset att bota bakfylla med någon form av vätskeersättningstabletter!

Frågan är vilket märke som funkar bäst och var man köper det... Hittade en typ på Apoteket av märket sempers, men det var endast i pulverform o vem fan har motorik att dalta med sånt efter krogen när man i det närmaste har däckat... :va

Någon mer helgalkolaaada som har stake nog att kliva fram o dela med sig av sina erfarenheter kring detta ämne?! :gnissla

hur som helst ersätter inte pillret vätskan du måste få i dig... så det är väl bara att blanda i en flaska innan du ger dig ut.

Max© skrev:
2597371 Tja!

Har fått tipset att bota bakfylla med någon form av vätskeersättningstabletter!

Frågan är vilket märke som funkar bäst och var man köper det... Hittade en typ på Apoteket av märket sempers, men det var endast i pulverform o vem fan har motorik att dalta med sånt efter krogen när man i det närmaste har däckat... :va

Någon mer helgalkolaaada som har stake nog att kliva fram o dela med sig av sina erfarenheter kring detta ämne?! :gnissla

Finns en på apoteket som heter resorb. Vätskeersättning med salt,mineraler mm. Däng i dig en sådan i en 0.5 l vatten så slipper du nog värsta pannknacken.

OLDEN skrev:
2597411 Finns en på apoteket som heter resorb. Vätskeersättning med salt,mineraler mm. Däng i dig en sådan i en 0.5 l vatten så slipper du nog värsta pannknacken.

Där slog du nog huve på spiken... ska kolla upp dä!

Edit:
Precis den ja sökte!

Tackaarrrrrrrrrrr :tummenupp

Resorb har räddat många söndagar för mig!:tummenupp

Jag hörde talas om ett trestegskit. Typ ett piller innan man går ut, ett när man kommer hem, och ett när man vaknar. Minns inte vart jag såg det dock.

Någon?

FreddaGädda skrev:
2597500 Jag hörde talas om ett trestegskit. Typ ett piller innan man går ut, ett när man kommer hem, och ett när man vaknar. Minns inte vart jag såg det dock.

Någon?

Det är precis så jag gör med resorb. En innan, en när jag kommer hem och en på nattduksbordet som jag sveper det första jag gör när jag öppnar ögonen.

Resorb is the shit!:tummenupp
resorb.jpg

Ska man supa som ett proffs så skal man nyktra till som ett proffs

Innan du däckar för natten så fippla in en nål i armen, häng på 1,5 liter Nacl, tillsätt både kalium och Natrium.
Stoppa upp två-tre stycken Värktabletter med kodein (helst stolpiller)
När du vaknar så kräng en jävligt sladdrig pizza, den skall drypa av fett.
Häll i dig starkt kaffe (koffein)
Ät en banan (mer kalium)
Viktigast av allt se till att skita innan klockan blir 12.
Sen är du pigg och kry tills festen börjar.

Fast enklast är att redan under ruset hälla i sig vatten, så slipper du ovanstående.

supernaut skrev:
2597730

Fast enklast är att redan under ruset hälla i sig vatten, så slipper du ovanstående.

Fattar inte hur svårt det är??? Bara drick 3-4 glas vatten innan ni beger er mot sängs så lindras bakfyllan med 80%. Enda gången ja haft en riktigt obehaglig bakfylla var när jag vaknade på akuten:gnissla

Last edited:
Visst är det så. Ett annat problem är att man ofta dricker för sent, att det redan finns alkohol i kroppen som inte har gett effekt innan man somnar eller häller i sig mer. poängen är att pricka promillehalt 1,1-1,3 och hålla sig där.

Får aldrig i mig mer än max ett stort glas vatten innan sängen. Så resorb innan däckning och ett precis efter uppvaknadet löser det mesta. Sen dricka så mycket vatten man pallar, om det är som för mig, inte pallar mycket på en gång, kör flera omgångar.
Och har inte pannknacket börjat komma tillsans mot mitten av dagen, så är en iprén/ibumetin guld. Paracetamol ska man tydligen undvika att bota bakfylla med.

supernaut skrev:
2597730 Ska man supa som ett proffs så skal man nyktra till som ett proffs

Innan du däckar för natten så fippla in en nål i armen, häng på 1,5 liter Nacl, tillsätt både kalium och Natrium.
Stoppa upp två-tre stycken Värktabletter med kodein (helst stolpiller)
När du vaknar så kräng en jävligt sladdrig pizza, den skall drypa av fett.
Häll i dig starkt kaffe (koffein)
Ät en banan (mer kalium)
Viktigast av allt se till att skita innan klockan blir 12.
Sen är du pigg och kry tills festen börjar.

Kan man ta pizzan och bananen intravenöst dom också? Jag har svårt att äta när jag är bakis :zpy

Max© skrev:
2597899 Kan man ta en stavmixer intravunöst? O vilken effekt har de på bakfyllan?

Självklart inte, stavmixern kör du upp i arslet för att snabba på effekten av stolpiller.

supernaut skrev:
2597936 Självklart inte, stavmixern kör du upp i arslet för att snabba på effekten av stolpiller.

Är inte det s.k "dålig hygien" att stoppa in hushållsapparater i analen?

Det kanske är det som är svaret, en "stolpiller/rövskägg o kangelbär -smoothie" till frukost mot bakfyllan!

*/ ?>
Back