Hej!
Jag har inte erfarenhet av denna typ av fall, men jag har erfarenhet från några bostadsrättsföreningar.
Jag såg en rekommendation här ovanför om att:
"Det är ingen idé att ringa och prata med ordföranden eller liknande. Skriv brev eller maila , be dem svara skriftligen eller bekräfta ett de fått dina mail eller brev."
Utifrån min erfarenhet tycker jag detta låter som helt fel väg att gå, isåfall endast som ett sista alternativ.
Det är vanliga grannar som sitter i en bostadsrättsförening, att börja maila, skriva långa brev och kräva svar etc. är en väldigt bra metod för att få styrelsen irriterad (deras ersättning är oftast relativt kass, om nån alls) och efter det är risken stor att bemötandet blir sämre och att det överhuvudtaget blir en tråkig situation/relation med grannar.
Jag har haft min hoj stående där den egentligen absolut inte får stå i fyra år nu. Det jag har gjort är att prata med och lära känna ordförande, bli vän med grannar/styrelsen (de är ju faktiskt mina grannar), vara med på städdagar (enklaste tipset för att alla över 30 i föreningen skall älska dig...), frågat grannar som har fönster mot hojen om de stör etc.
Nu kan det ju vara så att du bor i en förening med jävligt surt folk, det händer ju också, men ärligt talat om man själv är trevlig och kommunicerar så skulle jag tro att det är ytterst ovanligt.
/Wille