Bostadsområden i Stockholm - stöldrisk, zigenare och rykten

Bara en fördel utan tub och bolag som drar till sig drägg.
Bussar finns som går direkt till Gullmarsplan/T-central
jamen jag är väl inte efterbliven, tyckte ts skrev att han ville ha närhet till tunnelbana

Utgå från tunnelbanenätet.
Blå linjen OK t.o.m. Rissne och Hallonbergen, fast dessa 2 är lite tveksamma.
Gröna linjen OK. Vällingby och krokarna är lite wannabe-överklass, men det tar 40 timmar in till centralen med tuben.
Röda linjen OK ner till Fruängen och Mälarhöjden, du vill inte söder om Mälarhöjden.

Alla dessa områden är högriskområden både när det gäller att bli utsatt för diverse brott och få hojjen stulen.

Bästa stället är villaområden med eget garage.
Täby känner jag inte till så där kanske det skulle kunna gå...

Vällingby?, Rissne??? (btw Rissne is the new Rinkeby)
Nej dessa är inte några "fina" förorter... Jag ramlade på ett gäng som släpade en motorcrosscykel på ett motionsspår vid rissne- tyvärr hade jag inte nån mobil med mig då. Skadeglädjen lindrade lite när deras polare på skooter körde av spåret ut i skogen och missade mig med nån meter...

Hojtjuvar åker förövrigt inte tunnelbana...

Okej, just rissne är jag uppväxt i, i drygt 18 år. och vill inte tillbaka dit av 2 anledningar: fel sida stan och morsan bor där. Sen ligger det ju endå granne med rinkeby och tensta. Jag har kollat lite på västerort, typ utåt vällingby men det blir ju fortfarande helvete att ta sig därifrån till rosenhill sommartid vid 16-snåret =// Hela vägen från stora mossen till kristineberg och utåt essingeleden söderut är det ju alltid tjockstopp.

Med närhet till tuben menar jag väl max 1000m.

Sökte lite på forumet på olika söderorter och hägersten och enskede stack ut mest med flest hojåkare.

vet inte vad du hört om trångsund men jag har bott där hela mitt liv och det är ett väldigt lugnt och skönt område. Ligger efter 73:an och det är nära till både skogis och bulten!
Tyvärr går ju tunnelbanan bara till farsta strand men pendel och buss finns ju :banana själv åker jag aldrig kommis så mig kvittar det!

vet inte vad du hört om trångsund men jag har bott där hela mitt liv och det är ett väldigt lugnt och skönt område. Ligger efter 73:an och det är nära till både skogis och bulten!
Tyvärr går ju tunnelbanan bara till farsta strand men pendel och buss finns ju :banana själv åker jag aldrig kommis så mig kvittar det!

Nja det är lite det som är grejjen: Trångsund är lite gråzon för mig. Har en visning där på söndag.. Skogås har jag inte hört så bra om. Handen har jag vart endel i och det kändes rätt lugnt endå.. (?) Märkte aldrig av något. Men det jag är ute efter med den här tråden är ju höra folks åsikter och helst då egna erfarenheter.

Handen har jag vart endel i och det kändes rätt lugnt endå.. (?) Märkte aldrig av något. Men det jag är ute efter med den här tråden är ju höra folks åsikter och helst då egna erfarenheter.

Bott i Handen sedan 2000 och det är hur lugnt som helst. Inte skitnära stan men det tar 23 minuter till T-centralen med pendeltåget och 15 med hojen.

Nja det är lite det som är grejjen: Trångsund är lite gråzon för mig. Har en visning där på söndag.. Skogås har jag inte hört så bra om. Handen har jag vart endel i och det kändes rätt lugnt endå.. (?) Märkte aldrig av något. Men det jag är ute efter med den här tråden är ju höra folks åsikter och helst då egna erfarenheter.

okej jag förstår, skogås centrum och den sidan kan ju va lite små oroligt men trånkan är rena motsattsen, även östra skogås är lugnt. lycka till med visningen! :tuttar

Sköndal e bra skit.

Yes, ingen tub men desto lugnare. Mycket barnfamiljer, pensionärer och villor.

Bussen till Gullmars tar 10min, sen finns det buss till Skarpnäck, Hökis, Farsta, Farsta Strand om man vill byta till tub eller pendeltåg.

Många verkar ha hojen stående utanför kåken utan att nån rör den.
Min granne har sin HD stående under ett träd fullt synlig, ingen som rört den.
Jag hade min Lotus stående på parkeringen utan problem, hojarna har stått på olika ställen i Sköndal under 9 säsonger utan strul.

Förhållandevis vettiga hyror och priser på boende går att hitta med.

Klottret har ökat en del på sistone, samma "tag" som dyker upp så det är väl nån sopa som inte fattar hur kasst det ser ut. I övrigt är det väldigt lugnt.

bor sj i utkanten av skärholmen dvs vårberg, inga som helst problem eller bekymmer. aldrig haft inbrott i bilen eller skadegörelse hojen står i låst garage men den har övernattat en och annan natt utanför porten utan problem. men här omkring ligger massa skolor och dagisar så området är ganska populärt av ensamstående mammor med små barn...
rätt nöjd trotts det dåliga ryktet har jag ALDRIG upplevt några bekymer här.

Om du vill ha det liiite säkrare så borde du satsa på norr om stan. Täby som någon innan nämnde men där finns ingen tunnelbana just för att dom inte vill ha dit en massa slödder.
Kanske danderyd då.

Söder om stan skulle jag absolut hålla mig ifrån för att jag inte gillar intrycket jag fått av folk därifrån. Långfingrade bidragshajjar.

Bromma-området är bra skit (västerort).

Jag skulle skippa alla de orterna o flytta till Upplands-väsby, sollentuna, Täby lr vallentuna norr om stan istället ;)

Då var det klart!!:D Skrev kontrakt igår, fick en lägenhet 2 min från tuben i Björkhagen. Kanon!:D Så nog allt går det med 4 år och 9 mån kötid;)
:yoparty
:banana
:fyllisar

Då var det klart!!:D Skrev kontrakt igår, fick en lägenhet 2 min från tuben i Björkhagen. Kanon!:D Så nog allt går det med 4 år och 9 mån kötid;)
:yoparty
:banana
:fyllisar
Det måste ju vara grymt hög hyra eller så har du sugit av hyresvärden för att få en lägenhet i Björkis efter fem år i bostadskö.

Då var det klart!!:D Skrev kontrakt igår, fick en lägenhet 2 min från tuben i Björkhagen. Kanon!:D

Bara att gratulera, Björkhagen är väl ett ganska ok område :tummenupp Framförallt nära till både city & natur (Nackareservatet & Hellasgården é grymt fint på sommaren).

Har själv bott 3år i Hammarbyhöjden & 2år i Skärmarbrink, innan vi flyttade in till stan. Skärmarbrink (bodde på Nathorstvägen, nära tuben) var faktiskt betydligt värre avseende fyllon/missbrukare, troligen p.g.a. närheten till Gullmarsplan... :rolleyes:

Det måste ju vara grymt hög hyra eller så har du sugit av hyresvärden för att få en lägenhet i Björkis efter fem år i bostadskö.

Nja, inte så värst dyr. Fick en etta på 26 m2, som i vanliga fall ligger på runt 2800kr. Min går på 3700kr och då är den nyrenoverad med nytt kök. Tipptopp:) Då är även fastigheten renoverad och tillägg för säkerhetsdörr. ;)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka