BossHoss i Örebro (?)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kolla http://www.bosshoss.se/page.asp?id=396

Borde ju betyda att han som säljer asen finns i stan, eller rätt nära. Nån som vet mer???
Ni lastbilskillar borde väl veta eftersom det lär krävas en hel armada med bilar för att frakta en sån hoj :D

Supermoto skrev:
2601084 Kolla http://www.bosshoss.se/page.asp?id=396

Borde ju betyda att han som säljer asen finns i stan, eller rätt nära. Nån som vet mer???
Ni lastbilskillar borde väl veta eftersom det lär krävas en hel armada med bilar för att frakta en sån hoj :D

Jag vet att en kompis till Åke (en snubbe här på Atlas) tog hem en häromåret. Han bor ju häromkring. Borde kunna vara han som dragit igång något? Ska fråga när jag ser han.
Torde vara en speciell känsla när man gasar med en dylik maskin... :yoparty

355hk låter ju fett och fint på en mc, men om man räknar lite så inser man att den bara har ca 0,71hk/kg räknat på tjänstevikten.
(Räknar man på totalvikten så blir det bara 0,46).
Första generationen R1 låg väl runt 0.8hk/kg och de nyare literhojarna har ju 1/1-förhållanden...

Då är det ju inte så jättehäftigt längre... Jag skulle hellre ha en sporthoj. Den går ju både att svänga och stanna med när man väl utnyttjat effekten.

(Jag har av religiösa skäl medvetet ignorerat skillnaden i vridmoment).:rolleyes:

Kyckling skrev:
2602028 355hk låter ju fett och fint på en mc, men om man räknar lite så inser man att den bara har ca 0,71hk/kg räknat på tjänstevikten.
(Räknar man på totalvikten så blir det bara 0,46).
Första generationen R1 låg väl runt 0.8hk/kg och de nyare literhojarna har ju 1/1-förhållanden...

Då är det ju inte så jättehäftigt längre... Jag skulle hellre ha en sporthoj.
Den är "nog" inte tänkt att konkurera med sporthojar.. Den är nog snarare tänkt att vara en hoj med V8. thats it.:yoparty

crashtestdummy skrev:
2602676 Den är "nog" inte tänkt att konkurera med sporthojar.. Den är nog snarare tänkt att vara en hoj med V8. thats it.:yoparty

Jag fattar inte, en cylinder är ju allt som behövs....:D

Ja, han är från Örebro och är tyvärr :) HD-åkare...
Han heter Hugo Pettersson och var tidigare en av ägarna till Meteorit i Örebro...
Han vill ha något att göra nu när han sålt företaget... :)

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back