Boss Hoss

Fyfan vilken brutal båge... 8.2 liters V8:a på 500 hk.
De hade en på mc-mässan i sthlm, men den var på 355 hk å 5~ liter, den gjorde
0-100 km/h på 1.9 sec. Dessa hojar är världens snabbaste serietillverkade motorcyklar, och de är custombågar :D

http://www.bosshoss.net/view_bike.asp?x=BHC3502

"GVWR 1827 lbs. Dry Weight1300 lbs" Glöm inte bort det ..

Förstår inte folk som köper såna hojar, med den vikten är det lika bra att köpa en bil med en v8 istället

Fyfan vilken brutal båge... 8.2 liters V8:a på 500 hk.
De hade en på mc-mässan i sthlm, men den var på 355 hk å 5~ liter, den gjorde
0-100 km/h på 1.9 sec. Dessa hojar är världens snabbaste serietillverkade motorcyklar, och de är custombågar :D

http://www.bosshoss.net/view_bike.asp?x=BHC3502
Nja, så kvicka är de väl inte. En literhoj tar den nog på kvartsmilen. Två växlar och all den vikten drar ner prestanda rejält.

Dessa hojar är världens snabbaste serietillverkade motorcyklar, och de är custombågar :D

Officiellt är det väl fortfarande Hayabusan som är världens snabbaste serietillverkade men Kawasaki ZZR1400 sägs vara snabbare. De lämnar nog Boss Hoss:en bakom sig rätt fort tror jag.

Faktum är att den lämnar en busa i dammet, eftersom det är praktiskt taget omöjligt att slå över med den, med så mkt vikt så långt fram

Personligen tycker jag att motorn från Dodge viper med styre och hjul var coolare men den kostade å andra sidan 2 millar så den kanske inte är med i tävlingen?

När de säger att BH är snabbast så förutsätter jag att de menar 0-100, eller rättare sagt 0-60 mph eftersom det är en amerikansk hoj. För accelerationen 0-100 är nog vikten snarare en fördel då den ger bra grepp i starten och vikten ligger långt fram och förmodligen hindrar hojen från att gå på bakhjulet trots rejält med gas.

2767713 Personligen tycker jag att motorn från Dodge viper med styre och hjul var coolare men den kostade å andra sidan 2 millar så den kanske inte är med i tävlingen?

När de säger att BH är snabbast så förutsätter jag att de menar 0-100, eller rättare sagt 0-60 mph eftersom det är en amerikansk hoj. För accelerationen 0-100 är nog vikten snarare en fördel då den ger bra grepp i starten och vikten ligger långt fram och förmodligen hindrar hojen från att gå på bakhjulet trots rejält med gas.
Du menar.. :yoparty

Last edited:
Den blir ju frånåkt av min gamla tzr på en mindre bana.

Om jag fick en skulle jag dock acceptera en bara för att dra folk vid rödljusena:yoparty.

Faktum är att den lämnar en busa i dammet, eftersom det är praktiskt taget omöjligt att slå över med den, med så mkt vikt så långt fram

Lustigt att det inte står någonstans att den är snabbast då utan att alla "Fastest Production Motorcycle" handlar om Busan eller ZZR1400. Så, vad toppar den? 320 km/h?

Tänk nu på att Busan har ungefär 134 hk/l medan Hossen har 61. Och en viktskillnad på över 300 kg.

Nu hittar jag inga vettiga siffror men det verkar som att de kör rätt jämnt över 402 m och då är det ju bara topphastigheten kvar att mäta.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti