Bose lifestyle

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
Hallåj

Ere nån som har Bose ljud grejer hemma? Är väldigt intresserd av deras grejer speciellt Lifestyle 28.....Nån som kan nåt om dessa saker så är jag tacksam för fakta o sånt :tummenupp

En polare har ett lifestyle 25 och personligen tycker jag att man kan få mer välljudande grejer för mindre pengar, men det är ju snyggt och litet.

Lidbrandt skrev:
Joo det är juh lite dyrt men en klart investering för framtiden....lär juh hålla bra o sådär i ganska så många år :tummenupp

Sant.. personligen har jag inhandlat prylar med lite mer kräm i :yoparty

Jag tror de e ett bra system.. bara att man få me AdaptIQ e ju en jävla fördel.. så få du rätt ljud i hela rummet.. tycker ljudet e grymt bra för så små högtalare.. e oxå ruskigt sugen på detta system tillsammans me Nec´s plasmatv.. problemet e de blir grymt dyrt.. tycker att 40k för ett biosystem e lite väl overkill..

Maverick skrev:
Jag tror de e ett bra system.. bara att man få me AdaptIQ e ju en jävla fördel.. så få du rätt ljud i hela rummet.. tycker ljudet e grymt bra för så små högtalare.. e oxå ruskigt sugen på detta system tillsammans me Nec´s plasmatv.. problemet e de blir grymt dyrt.. tycker att 40k för ett biosystem e lite väl overkill..

Kolla hör vad dom säljer Bose system för...

http://www.vertigoonline.com/ kostar det 1.999 dollar vilket ca är 15.000

http://www.larsbengtsson.se/ kostar det 39.900

Nu läger dom kanske på pengar för tax och självklart frakten...men ändå..
Ska försöka få min polare att ta hem grejerna när han kommer hem från Philly

:D

Lidbrandt skrev:

De var inte farligt!! då hade jag nog ändå satsat på Lifestyle 35 istället.. hoppas bara att den sånna fall gå o få regionfri.. för annars så e de ju lite surt..

Edit: Just på den sida du länka till kan man ju iofs välja europaregionen på dvd-spelaren..

Last edited:
Jag har ett lifestyle 12.
Funkar bra till bio, men det suger fet pung till musik en lördagkväll :banana med :öl
Men lagom med musik så är det :tummenupp då med.
Men tänk på att det är ett litet satelitsystem och är därmed svårt att jämföra med stora. Tycker ändock att det är mycket ljud ur dessa små rackare.
Jag bor i en lägenhet med familj(småttingar).Då passar det bäst med sateliter tycker jag.

Bose ger generellt sett helt kass valuta för pengarna. Du kan sätta ihop mkt bättre ljud för samma pengar. Bose lever just nu på nån slags status image ungefär som B-O. Du betalar mest för varumärket och design alltså och inte för ljudet.

KIRE skrev:
Bose ger generellt sett helt kass valuta för pengarna. Du kan sätta ihop mkt bättre ljud för samma pengar. Bose lever just nu på nån slags status image ungefär som B-O. Du betalar mest för varumärket och design alltså och inte för ljudet.

Dock så står B-O sig riktigt bra i sin prisklass..iaf när det gäller högtalarna.

Rodentboy skrev:
Dock så står B-O sig riktigt bra i sin prisklass..iaf när det gäller högtalarna.

Det där kan man ju diskutera. Tycker nog att hela B-O konceptet är väldigt
uppskrivet helt utan anledning(förutom cool, annorlunda design då).
Alltså jag menar inte att det är dåliga prylar bara att man kan få mer för pengarna om man köper andra prylar. Det kräver dock en del kunskap att komponera ihop andra prylar som passar tillsammans. Så för det okunniga flertalet passar nog B-O eller Bose bra :)

Lidbrandt skrev:

Alex,köper du det här så kommer jag komma hem till dig önnu oftare! Då blir du min bästa kompis :gnissla
Nä men seriöst, kolla upp noga så du inte köper fel grejer. Mycket dineros!!!!

Lägg 40 papp på lösa begagnade högtalare istället och du kan plocka ihop ett himmelskt system.

Bose låter bra ända tills man kollar på prislappen :dummer Och vad är det som kostar!? Och hur kan de påstå att deras 2-kanalssystem kan konkurrera med konkurenters 5.1-system, då bose-systemen är så fantastiska att det behövs inte mer än 2 stycken kanalar! :rolleyes: Undrar hur DTS låter i det....

Har du ett surroundsystem nu? Om inte, köp nåt annat för sjutton! Det imponerar ju bara på bose-fantaster och dem klarar man sig utan, likaså B-O-fantasterna. Jag kan ärligt påstå att de som säger att Bose är prisvärda för sitt ljud ljuger dig rakt upp i ansiktet. Men visst, är man prylbög och gillar designen så finns det bara en väg att gå.... Men det finns grymt mycket snyggare kompakta system som låter minsst lika bra för en bråkdel av pengarna.

berggren_martin skrev:
Lägg 40 papp på lösa begagnade högtalare istället och du kan plocka ihop ett himmelskt system.
Men om han få hem ett för 15 papp från usa.. så vet i fan om jag inte hade köpte de utan o tveka.. fast då hade jag ju hellre köpt lifestyle 35 o lagt tre tusen till..

Köpte en Pioneer VSX-D1011 för 5500 kronor idag... tror för egen del att det är ett bätte köp. Man får ju en del pengar över som man kan köpa ganska schyssta högtalare för. :gnissla

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph