Bosätta sig i Göteborg?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Nu är det såhär då att jag bor i en andrahandslägenhet i Malmö.
Snart går kontraktet ut och jag vill dessutom inte bo i Malmö.

Staden Göteborg har jag blivit tokkär i.:) Jag ska flytta dit och skulle behöva lite tips och fakta sådär om hur det är att flytta dit? Finns där jobb? Vart ska man bo och vilka områden ska man undvika?

Tacksam för alla möjliga och omöjliga svar så ös på med en massa här nu.

Do it! Det är en klockren stad med skön attityd hos folket. Man kan bo överallt enligt min åsikt, jag är inte så rädd för människor som är annorlunda :)

Jag funderar på samma sak, fast problemet är då att jag flyttar bara om jag kirrat jobb innan - och då har jag ju viss tidspress med att finna boende.

Jag funderar på samma sak, fast problemet är då att jag flyttar bara om jag kirrat jobb innan - och då har jag ju viss tidspress med att finna boende.

Det är så jag tänker också. Lägenhet är svårt att få utan jobb. Och jobb är svårt att få utan att bo i staden.

Finns det ingen sporthojare som driver företag eller som är personalansvarig på ett som behöver en anställd? Eller måste man vinna på triss för att kunna flytta till en ny stad?

Jag personligen skulle rekommendera att bo i stort sett var som helst utom i Angered och Bergsjön (ja det finns säkert massor av folk som trivs skitbra där, men jag skulle inte göra det). Och jobb finns det väl lite beroende på vad du vill göra och vad du kan, som vanligt alltså. Tar man t.ex. industrin så finns det i princip obegränsat med jobb, men hur det är i övrigt vet inte jag.

Ta och lägg in en tråd i Göteborgsdelen av forumet så får du nog fler tips! :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti