Borttappade nyklar!

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Har en shadow 600 -94 (farsans). Nu är det så att nyklarna är pyts väck.. Nån som har varit med om detta och hur går man till väga, jag menar styrlåset är låst osv.. Hur fixar man detta.. Honda center i Gbg hade tydligen ett låskit för en 1300 spänn eller nått, hur är det att byta själv?

Några funderingar eller erfarenheter?

Du kan ju testa hur väl styrlåset funkar och ta i allt vad du har och försöka bryta upp det med muskelkraft. Detta då endast om du planerar på att byta ut grejerna efteråt, om du vill återanvända så vet jag inte vad du ska göra.

Tjuvar vad jag vet kör ner nått skit i låset och vrider om. Gjorde de säkert när de snodde min hoj! :( (gamla hojen, 98 R1).

Ja va fan man kanske skulle ta och fulkoppla den för att åka till honda center och byta ut låsen, men hur är det med styrlåset, kan det låsa sig igen om man brutit upp det?

Ta hojen på kärra till meken.

Kör inte en hoj med trasigt styrlås. Det kan sluta riktigt illa. :död

JoS skrev:
Ta hojen på kärra till meken.

Kör inte en hoj med trasigt styrlås. Det kan sluta riktigt illa. :död

Ok, då var det så alltså att det kan låsa sig?

Att ha trasiga metallbitar i ett lås vid runt styret är väl inte riktigt säkert. :D
Det räcker ju att det bara hugger till lite gran så sitter du i en bil eller häck.

Ta släpkärran.

testa med en smal skruvmejsel eller gammalt sticksågsblad eller liknande och försök vrida låset med den om du ändå ska byta är det värt ett försök!

kan ju inte tänka mig att det är högsta säkerhet på ett sådant lås!

lycka till !Mv. Oskar

Styrlåset på dom flesta lite äldre hojar är av mässing o riktigt lätt att borra ut.

Nyteknik skrev:
Vad är nyklar? :va
fan va duktig man kan vara då!

bara för att du är perfektionist och alltid stavar rätt och skriver korrekt så kanske du är en bättre människa som har rätt att rätta och folk och SPAMA trådar bara för att du inte har något bättre för dig!

Tur att det finns sådana som du som kan påpeka onödiga fel och brister hos oss mindre perfekta!

trodde det var just sådant som skulle upphöra här på sporthoj men vissa fattar tydligen inte :fatta!

hornet oskar skrev:

bara för att du är perfektionist och alltid stavar rätt och skriver korrekt så kanske du är en bättre människa som har rätt att rätta och folk och SPAMA trådar bara för att du inte har något bättre för dig!

Tur att det finns sådana som du som kan påpeka onödiga fel och brister hos oss mindre perfekta!

trodde det var just sådant som skulle upphöra här på sporthoj men vissa fattar tydligen inte :fatta!

Han kanske bara är korkad och inte förstod vad det stod. I så fall gjorde du bort dig nu, HAH.

DisqoBizkit, en hunka på att du hittar nycklarna dan efter du bytt låset.

Men, öh...
Om du nu inte har snott hojjen så sticker du till närmsta Hondaverkstad/återförsäljare och uppger chassienummer och gärna visar regbevis att du äger cykeln så beställer de nya nycklar åt dig från självaste Hondafabriken i den uppåtgående solens land (eller centrallagret i Holland), du har nya nycklar i din hand på nolltid och behöver inte mickla med låset.

kostar förmodligen inte speciellt mycket heller, Honda är bra med reservdelar.

Saida Mingves spår i spåkulan, Nyckeln ligger på någon plats där du brukar vara ofta. Kan vara bakom toaletten... :D

Bifogat

• crystal_ball_smnall.jpg
    crystal_ball_smnall.jpg
    7.2 KB · Visningar: 44
Pebl skrev:
Men, öh...
Om du nu inte har snott hojjen så sticker du till närmsta Hondaverkstad/återförsäljare och uppger chassienummer och gärna visar regbevis att du äger cykeln så beställer de nya nycklar åt dig från självaste Hondafabriken i den uppåtgående solens land (eller centrallagret i Holland), du har nya nycklar i din hand på nolltid och behöver inte mickla med låset.

kostar förmodligen inte speciellt mycket heller, Honda är bra med reservdelar.

Absolut det bästa !!!!! Ring återförsäljaren direkt. KGK skulle ha 200-250 för en nyckel till min hoj. OBS ! Ville ha en reserv har inte tappat bort den, fick helt enkelt bara en nyckel när jag köpte hojen av privatperson. Och fantastiskt nog så har han inte hämtat den ännu efter 3 år !!! Så han har nog tappat bort den...

hornet oskar skrev:

Ursäkta om någon tog illa vid sig. Men jag har svårt att vänja mig vid att se ord som "nycklar" och "varje" stavas fel av killar som gick i mellanstadiet för tio år sedan. Inte sällan samma personer som ondgör sig över invandrares taskiga språkkunskaper.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul