borttappade nycklar cbr 929

rallysalle

Medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
sjövik
Hoj
Ducati Full throttle 800
tjenare, har tappat bort min enda nyckel till hojen :( har inte kvar kod brickan heller.. finns det något sätt man kan lösa detta på utan nya nycklar, t-lås och styrbox?

mvh Fredrik
 
Har 929 immobilizer?

Om ja så får du antingen köpa ett nytt kitt från Honda original med ECU och nycklar eller så köper du en ECU utan immo. Det sistnämda kan antingen vara en USA ECU då de saknar immo eller en modifierad europa ECU från http://www.trackelectronics.co.uk/ .

Nackdelen med den amerikanska lösningen är att många tillverkare har en annan kabelstam på amerikanska modeller så man måste byta kabelstam och ECU i ett. Om just din modell är så vet jag inte.

Gör det lätt och köp en modifierad brittisk ecu i länken ovan.
 
går att plocka upp koderna som står i ecu och programmera nya nycklar till 929.

vem som idag gör detta har jag ingen koll tyvärr..

edit..du behöver givetvis byta tändningslås också..:tummenupp
 
Last edited:
går att plocka upp koderna som står i ecu och programmera nya nycklar till 929.

vem som idag gör detta har jag ingen koll tyvärr..

Det går att koda in nya nycklar men det är nog bara en Hondaåterförsäljare som kan,,,,,,, på bilar är det nema problema..........
Ring Honda
 
Det går att koda in nya nycklar men det är nog bara en Hondaåterförsäljare som kan,,,,,,, på bilar är det nema problema..........
Ring Honda

njae det fanns(finns ) en kille som hade mjukvara för att göra detta på flra märken i bromma området om jag inte minns fel.


Men en honda verkstad ska ju också kunna göra detta..:tummenupp
 
njae det fanns(finns ) en kille som hade mjukvara för att göra detta på flra märken i bromma området om jag inte minns fel.


Men en honda verkstad ska ju också kunna göra detta..:tummenupp

Jupp där finns pirathack för att läsa ur immokoden och antingen nolla den eller programmera in nya nycklar.

Honda och MC fabrikanter i allmänhet brukar vägra att koda nycklar från scratch om man inte har huvudnyckeln...
 
har samma problem med en aprilia som jag är spekulant på där nycklarna brunnit o skadat chippet, det behövs tydligen ramnr och nyckelnr för att beställa nya, annars ett kpl. kitt med tändningslås o cdi box.

någon som har erfarenhet ?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top