Borttappad kåpa

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
image.jpgimage.jpgTjenamors!
Var ute och körde igår mellan nynäs och sthlm. Någonstans i mörkret utanför tungelsta på 73an blåste en kåpa av. Den är knallblå och på den står det med vita klibbor Cbr600 f2. Och i nedersta kanten om jag kommer ihåg, Baby Blade.

Hursom, så ligger den nog där någonstans. Kolsvart som det var så kändes det inte som en bra ide att parkera och springa på vägrenen så jag lät den ligga. Om någon råkar köra förbi/över den så får ni gärna plocka upp den om det är mindre än 10 bitar. så jag kan försöka tejpa ihop den.

ni når mig på 0735800910

Mvh
Smurfen
(nej jag trollar inte den ligger där någonstans)

Last edited:
No smurfin way..? How smurfin fast were you smurfin? I mean, it kinda takes a smurf of alot of smurfin, to actually loose that smurfin side of your smurfin bike! Way to smurfin go anyway and the best of smurfin luck to you! :yoparty

Är kåpan bort kan det annars vara den här liraren som varit framme...

Bandit_Smurf.png

ingen som hittat min kåpa? åkt förbi 3 gånger utan någon tur :(

Haha - ja folk kollar nog trots att tråden har det här utseendet:hihi

Du vet det är vår nu , antingen kommer kommunen eller vägverket att snart ha/har/haft städning längs den här sträckan.
Ring ansvarig för sträckan o säg att det finns en hittelön för en kåpa me smurfar på - säkert plusjobbare eller nått så hittelönen behöver inte vara astronomisk för att dom skall springa omkring med ögon som biljardbollar

Edit

Du måste gå längs och söka - fick söka av ett terängg avsnitt en gång längs en väg.
1km lång..högst , blev ju typ 8km då jag fick linjesöka med korta avstånd.

Tappa en jävla liten db killer i 170.

Ja hitta den inte ens då utan långt senare när jag körde nere i diket med mcen för jag vägra ge upp.

Last edited:

Håller du 50km/h och sträckan kåpdelen kan finnas på är 1km så har du lagt ner mindre än 4 minuter på att söka efter kåpdelen.
Det finns chans till bättre resultat om du lägger ner 4 timmar. Tex genom att gå längs dikena i båda riktningarna.
Eller ligger snön fortfarande tjock i Stockholm?
Då kommer kåpdelen nog fram när snön smälter.

Håller du 50km/h och sträckan kåpdelen kan finnas på är 1km så har du lagt ner mindre än 4 minuter på att söka efter kåpdelen.
Det finns chans till bättre resultat om du lägger ner 4 timmar. Tex genom att gå längs dikena i båda riktningarna.
Eller ligger snön fortfarande tjock i Stockholm?
Då kommer kåpdelen nog fram när snön smälter.

fast sist jag gick längs med motorvägen fick jag åka polisbil hem, så... ja. Snön ligger kvar och jag hoppas att kåpan smälter fram snart

Nu förstår jag problemet.
Men utrustad med varselkläder och en stor sopsäck och om du går på andra sidan diket, inte på vägrenen, kan du nog klara dig. Man tror du håller på och städar. Rätt.
Jaså snön ligger. :gnissla
Beklagar.
Samtidigt är du en riktig tuffing som varit ute och kört. :tummenupp
Tycker jag.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär