Borttagning av strypning R6

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jepp börjar bli dax att dra strypningen innan någon drar om mig på grund av den låga effekten..
Så nu till frågan.. efter att brickorna är borta måste man byta munstycke eller är det orginal munstycke som sitter på ?
tror kan jag med men just nu vet jag inte.. :tummenupp

Jag visste att jag inte skulle köpt en R6a eftersom den är så sällsynt o knappt några som har meckat med sånna förr..
Men om det är någon som vet om det bara ät brickor som sätts dit vid strypning eller annat bytas så säg till

AleX skrev:
Jag visste att jag inte skulle köpt en R6a eftersom den är så sällsynt o knappt några som har meckat med sånna förr..
Men om det är någon som vet om det bara ät brickor som sätts dit vid strypning eller annat bytas så säg till

Har ingen aning men det är väl bara att kolla vad det sitter för munstycken i förgasarna ?

Är den strypt endast med brickor borde väl munstyckena vara bytta till mindre,eller har jag fel där ?

/benfre

AleX skrev:

Inte många som kört med strypning kanske... Såna enkla frågor får du nog snabbast svar på om du lyfter luren o slår en pling till närmsta yamahacenter! :tummenupp

..de kan iof vara rätt inkompetenta där också, ringde en gång och fråga var blandskruvarna satt. När tredje personen kom till luren fick jag svar, och då var ändå den andra jag prata med mekaniker där... blev lite mörkrädd!! Tänk om man måste lämna in för nåt någon gång, då ska jag fan peka på vem som får skruva på min moppe!

D ska bara va att plocka ur brickorna... läggs oftast i utan att ändra några munstycken!! E däremot ett jävla meck att göra det första gången!! Riktigt trångt o jävligt!!!

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP