Bortskämda lata jävlar!

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Förskingrat och förskingrat. Levt med villkor som inte på långa vägar är realistiska i alla fall. Vant sig med bekvämligheten och blivit lata och bortskämda och vill nu med näbbar och klor slippa få det som folk i den vanliga världen ha det. Dvs behöva jobba för sitt uppehälle och lyxliv.



Eller för att de är snea på att politikerna har insett allvaret och vill ta bort en del av deras invanda beteende att leva över sina tillgångar. Vilket faktiskt innebär att alla får hjälpa till. Att inte inse alternativet är vad jag kallar naivt iaf. Hur streetsmarta du och Bettskena än tycker att ni greker är.




Ok, det kan ju diskuteras vem som faktiskt får betala och har betalat ert leverne de senaste 30 åren. :rolleyes:

ÄRLIGT talat DU har INTE betalat ett jävla skit av vårat levande de senaste 30 åren...

Som vanligt så drar du ut något från röven och tror veta hur saker ska va.
Eller va tråden bara för att spy galla över grekerna och inte föra en diskussion :va
Streetsmarta vetefana om jag vill kalla det, försöker bara förmedla en bild av verkligheten jag lever här just nu och som JAG INTE har bidragit till.
Men du har din agenda och kör ditt race.

Att jag kallade Marcus för jude tog bra på dig va...


Med en statskuld på "142.8% of GDP" så kanske de borde känna sig indirekt skyldiga iallafall, och inte skylla på EU och bankerna :va

Har du läst "Hårdings" inlägg, du valde att kommentera mitt inlägg.

Grekerna vill att politikerna ska stå till svars, det är dom som styrt landet till totalt haveri...

Ta en hantverkare, fråga om ett svartjobb, kommer han acceptera det?
Jag är övertygad om att ca. 90% kommer svara ja.
Sverige och svenskarna är exakt lika dana som greker, italienare, spanjorer, tyskar, danskar mm..
ALLA vill ha extra pengar till sig och sin familj.
Skillnaden är att i dom länderna som har en bra ekonomi, har landet/staten mekanismer samt kontroller som gör det knepigt/svårt att fiffla undan pengar så dom inkasserar sina skatter och avgifter.

JT
 
Last edited:

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Grekerna röstade även fram politikerna som styr landet. Ett land har den regering landet förtjänar att ha

Sant, men dom röstade inte på dom för att dom skulle komma till makten och roffa åt sig pengar som inte va deras.
Dom röstade på dom så dom skulle styra landet.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Men det är ju ingen direkt hemlighet att "Greken" är lat och helst vill bli försörjd av någon annan.

Det som händer nu är mes troligt väldigt nyttigt och till och med nödvändigt på lite längre sikt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sant, men dom röstade inte på dom för att dom skulle komma till makten och roffa åt sig pengar som inte va deras.
Dom röstade på dom så dom skulle styra landet.
Fast den krisen startades ju inte av den sittande regeringen även om de förvärrade den. Det är ju ett korrupt samhälle som har grävt sin ekonomiska grav under lång tid.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sen 70-talet, efter militärjuntan.
Precis. Medborgarna har varit nöjda med den informella ekonomin som sugit ut landets resurser. Detta har sedan gått helt över styr och iom inträdet i EU såg man ytterligare en chans, politikerna i det fallet, att finansiera pyramiden via friserade siffror.
 

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Men det är ju ingen direkt hemlighet att "Greken" är lat och helst vill bli försörjd av någon annan.

Det som händer nu är mes troligt väldigt nyttigt och till och med nödvändigt på lite längre sikt.

Lika sant som att "svensken" är alkoholist eller att "svenskan" är lättfotad.

Att det kommer bli nyttigt för greklan och nödvändigt det vet dom.

Personligen så ser jag inget ljus i tunneln för greklan, landet är bort om all räddning.
Men vad vet jag, jag kan alltid flytta tillbaka till sverige och köra samma 9-5 jobb med ända skillnaden att jag kommer att få betalt för jobbet jag utför.

Precis. Medborgarna har varit nöjda med den informella ekonomin som sugit ut landets resurser. Detta har sedan gått helt över styr och iom inträdet i EU såg man ytterligare en chans, politikerna i det fallet, att finansiera pyramiden via friserade siffror.

Korrekt.

Vad skulle medborgarna ha gjort istället :va
Man litar på att politikerna ska göra det som är bäst för landet.
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Åk till valfritt PIGS-land.

1. Det krävs fem (5) personer för att lämna ut en hyrbil.
2. Det krävs fem (5) personer för att kontrollera en flygbiljett vid boarding.
3. Det sitter minst tre (3) personer och sover i en vaktkur vid varje industri.
4-99. Liknande exempel.

Lycka till Grekland, läge att räkna er till Afrika och de andra U-länderna?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man har ju de politiker som man förtjänar. Så länge alla upplever att de tjänar på det så fortsätter ju vanskötseln eftersom "alla" har något att tjäna på det. Nu får de betala.
 

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Åk till valfritt PIGS-land.

1. Det krävs fem (5) personer för att lämna ut en hyrbil.
2. Det krävs fem (5) personer för att kontrollera en flygbiljett vid boarding.
3. Det sitter minst tre (3) personer och sover i en vaktkur vid varje industri.
4-99. Liknande exempel.

Lycka till Grekland, läge att räkna er till Afrika och de andra U-länderna?

Näää nu retas du lite va.

Perfekt SIDA kommer att rädda oss.
Tar tillfället och tackar dig för dina skattepengar du bidrar med.
Bockar och bugar mig, tack.

Blev så glad att jag skiter i att gå tillbaka till jobbet efter långlunchen och kör ner till stranden för ett dopp och en kall öl. :krama
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Näää nu retas du lite va.

Perfekt SIDA kommer att rädda oss.
Tar tillfället och tackar dig för dina skattepengar du bidrar med.
Bockar och bugar mig, tack.

Blev så glad att jag skiter i att gå tillbaka till jobbet efter långlunchen och kör ner till stranden för ett dopp och en kall öl. :krama
Nej, det var mest en faktagenomgång. Värre skitland än Grekland går nog inte att hitta någonstans i Europa.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Strejkar inte Greker jävligt ofta också?

Jämt när jag har varit där så har det varit strejk någonstans, jag har inte ännu lyckats besöka brobyggets museum då jag vid första besöket stöd på fel strand, bron var inte färdig och taxibåtarna strejkade.

Vid nästa försök strejkade personalen på museumet.

Andra gånger har det varit flygplats strejk (vilket det iofs alltid är, oavsett vart jag försöker flyga)
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
ÄRLIGT talat DU har INTE betalat ett jävla skit av vårat levande de senaste 30 åren...

Som vanligt så drar du ut något från röven och tror veta hur saker ska va.
Eller va tråden bara för att spy galla över grekerna och inte föra en diskussion :va
Streetsmarta vetefana om jag vill kalla det, försöker bara förmedla en bild av verkligheten jag lever här just nu och som JAG INTE har bidragit till.
Men du har din agenda och kör ditt race.

Att jag kallade Marcus för jude tog bra på dig va...

Va fan pladdrar du om? Har jag nånsin diskuterat med dig? Du verkar ha lite för höga tankar om dig själv. Det enda jag känner igen är det där Förbjud Starstriker. :confused:

Nej, det var mest en faktagenomgång. Värre skitland än Grekland går nog inte att hitta någonstans i Europa.

Ja de verkar faktiskt vara riktigt stora nollor de flesta av dem. Det är så gött att de får en reality check nu. Men de verkar vara så duktigt tröga i huvudet att de inte fattar att de har gjort fel. Kolla bara i den här tråden. Det verkar råda total brist på självkritik. VADÅ, vi har ju inte gjort nåt fel! Det är politikerna! Nu går vi ut och kastar sten som några jävla apor och skyller i från oss.

Dags för grekerna att bestämma sig. Vara europeer eller barbarer som en del andra länder i den där trakten. Fan, till och med turkarna framstår ju som en långt mycket bättre kandidat till ett EU-medlemskap än grekerna. Eller kolla Kroatien, de gör verkligen allt för att komma upp till kriterierna för ett medlemskap. Det får väl för fan finnas lite vilja också.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Och nu bestämde EU att inte betala ut mer förän grekerna själva har visat lite vilja...

...vilket omedelbart utlöste en el-strejk i 48 timmar....
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top