Bortappat liten sidokåpa på motorvägen!!!!!

jojje

popo
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
ZXR-750 1992
Bortappat sidokåpa på motorvägen efterlyses!!!!!!

Hej jag körde hem min ny gamla hoj Honda cbr 600 1987 från slakthus område vid globen.... när jag kommer ska parkera hojen ser jag att vänster llilla sidokåpa är borta.. den har alltså på nåt sätt lossnat på vägen... färden gick slaktis,gullmarsplan, söderledstunneln, klarastrandsleden, upp på E4 förbi karolinska sjukhuset,vidare upplands väsby avfarten.....från avfarten och hem har jag redan kollat hittade ingenting... tiden för händelse 22:00-22:30... snälla skulle ni se det pma mig... svårt att få tag på delar till gamla bettan...bifogar en bild på hojen ringar in delen i frågan.....

tack för hjälpen..

Bifogat

• cbr-600.jpg
    cbr-600.jpg
    93.1 KB · Visningar: 193
Last edited:
Samma sak hände mig med en likadan hoj för många år sedan. Min kåpa glappade lite vid infästningen under blinkersen och vid möte med en lastbil tror jag kåpan flexade varpå den lilla luckan lossnade. Jag kände att något slog mig på benet och upptäckte vad som hänt och kunde stanna nästan direkt. Efter att ha vandrat fram och tillbaka flera hundra meter i båda dikeskanterna några gånger såg jag lite plastflisor på vägen. Troligtvis var kåpdelen påkörd av ett antal bilar redan.
Jag fick tag på en ny hos någon mc-demontering (dyrt) som jag dessutom fick lacka om.
Hoppas det löser sig för dig, lycka till!

Last edited:
Jag märkte ingenting har kört sträckan i morse men hittade ingenting... faaan.... har kollat på ebay och hittat en för 400 kr inkl.frakt.... sen tillkommer lack.....
tråkig..... eftersom det krylar inte av reservdelar till så pass gamla hojar...

mvh jojje.

Jag märkte ingenting har kört sträckan i morse men hittade ingenting... faaan.... har kollat på ebay och hittat en för 400 kr inkl.frakt.... sen tillkommer lack.....
tråkig..... eftersom det krylar inte av reservdelar till så pass gamla hojar...

mvh jojje.
Har du tappat den i tunneln så kanske den har plockats upp av nån av Trafik Stockholms bilar, fast dom brukar slänga det mesta dom hittar, om det inte råkar vara en bil, hoj eller något annat viktigt/dyrt. Ring dit å fråga, det kan ju knappast skada. Annars är det nog fotvandring utefter där du har åkt som gäller, en sån där kåpbit kan nog segla iväg en bra bit när den släpper.

är du helt hundra på den va där när du åkte ?

Kan ha varit någon som ryckt den eller den kan tillochmed åkt av från förra turen du gjort

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP